خبرگزاری کار ایران

علیرضا اشرف تاکید کرد:

تشکل‌ها بهترین رابط بین مردم و سیاست‌گذاران هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۶۵۸

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد که تشکل‌ها بهترین رابط بین مردم و سیاست‌گذاران هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا اشرف در دومین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه  با اشاره به اهمیت نظرات تشکل‌ها گفت: استفاده از نظرات کارشناسی میدانی تشکل‌ها یکی از مولفه‌های اقتصاد پایدار است. تشکل خصوصی قدرتمند که رابطه موثری با دولت داشته باشد و در تصمیم‌گیری‌های ملی شرکت کند می‌تواند کمک به‌سزایی در نقش راه اقتصادی کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: تشکل‌ها به‌دلیل حضور در بازار مصرف و تولید می‌توانند بهترین مشاوره‌ها را در حد سیاست صحیح تجاری و تولید ارایه دهند و از احتمال شکست برنامه ها جلوگیری کنند .

اشرف ادامه داد: همان‌طور که قانون‌گذار تصریح کرده که قبل از صدور هر بخشنامه آیین‌نامه نظر بخش‌خصوصی و تشکل مربوطه اخذ شود اما متاسفانه این امر صورت نمی‌گیرد و بعد از اتخاذ تصمیم تازه به تشکل مربوطه اطلاع می‌دهند. اگر ما از این پتانسیل استفاده نکنیم در نهایت دچار خسران خواهیم شد.

اشرف متذکر شد: امروز خواسته تشکل‌ها را در چند جمله می‌توان بیان کرد؛ اول اینکه دولت بیشتر از ظرف تشکل‌ها استفاده کند. دوم؛ موازی کاری‌ها در ایجاد تشکل‌ها بلای این بخش شده و انتظار داریم همه وزارتخانه‌ها به یک قانون تمکین کنند. سوم؛ اتاق قانون قبل از صدور هر بخشنامه ابتدا با تشکل‌ها هماهنگ شوند و نظر آنها گرفته شود. اینها خواسته‌های کلی تشکل‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز