خبرگزاری کار ایران

در بیانیه ای انجام شد؛

حمایت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از محمدجواد ظریف

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۷۴۳

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در واکنش به تحریم وزیر امورخارجه کشورمان از سوی آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره تحریم محمد جواد ظریف از سوی آمریکا آمده است:

بسمه تعالی

اقدام دولت آمریکا در تحریم دکتر محمدجواد ظریف وزیر، امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چند پیام روشن دارد.

آمریکا که خود را تنها ابرقدرت حاکم بر جهان تلقی میکند و مقاومت کشورها در مقابل سلطه و زیاده خواهی های خود را بر نمی تابد و سعی دارد آنان را به تمکین و تسلیم وادارد، مواضع عقلانی و دیپلماسی  فعال و مدبرانه جمهوری اسلامی ایران رادر فرایند برجام برنتابید و مجبور به خروج از یک معاهده بین المللی شد و حال در برابر مقاومت هوشمندانه ایران دربرابر خواسته های ناروا ، اینک به مرحله ای رسیده است که حتی مسئولان سیاسی ایران را هم شامل تحریم نموده است. زیرا به نتیجه بخش نبودن تحریمهای اقتصادی و تسلیم نشدن ایران به مطالبات مستکبرانه آنان باور دارد و اینک در تلاش است تا ابعاد سیاسی تحریم را هم به موارد قبلی اضافه کند.

 در تحریم سیاسی جدید، هدف فردی است که در طی چند سال گذشته بیش از همه در پیشبرد اهداف «دیپلماسی عمومی» جمهوری اسلامی موفق بوده و سخنگوی قدرتمند ایران در مجامع جهانی و محافل دیپلماتیک به حساب میآید. دکترظریف هم بر تصمیم سازی در برخی محافل سیاسی درون آمریکا موثر بود و هم نخبگان سیاسی و دانشگاهی را تسلیم منطق قدرتمند خود کرد و هم افکار عمومی مردم آمریکا را تا حدی متاثر میکرد که منطق دولت آمریکا را در تصمیمات ضدایرانی آن نپذیرند.

تمایل آمریکا در انتخاب سیاست جهانی خود، بازگشت به عصر امپراطوریها است ودر صدد است نظم مبتنی بر سلطه آمریکا را بر همه مجامع جهانی تحمیل کند تا در سایه ایجاد یک نظام بین المللی تک قطبی در جهان، تسلیم تصمیمات جمعی سازمان ملل نشود بلکه دولتها و سازمانهای جهانی را به ابزار دست خود تبدیل کند. لذا همه توافقات جهانی، اعم ازچندجانبه و دوجانبه را زیرپا میگذارد تا منافع خود را به زور محقق کند.  البته ماهیت مناسبات بین المللی این است که زور حرف اصلی را میزند ولی رشد افکار عمومی مردم در سراسر جهان و ظهور ابزارهای جدید و موثر واقع شدن ملتها در تعیین سرنوشت خود، دیگر این اجازه را به آمریکا نخواهد داد که ترکتازی کند و امپراتوری تازه ای را در جهان بنا کند.

از طرفی دکتر محمدجواد ظریف به عنوان یک دیپلمات تراز انقلاب اسلامی در چند سال گذشته نشان داده است که با مناسبات جهانی به خوبی آشناست و با تسلط بر زبان رایج دیپلماتیک، میتواند در پشت میز مذاکره به خوبی از منافع ملی ایران دفاع کند. او اهمیت «دیپلماسی عمومی» را خوب درک میکند و به همین دلیل هم بر سیاستمداران غربی و هم بر نخبگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی این جوامع و هم بر مردم عادی علاقه مند به مسائل سیاسی در غرب ، حتی در درون آمریکا ، تاثیرات جدی داشته است. علت اصلی تحریم ظریف باید در همین توانایی او در ساختن افکار عمومی مردم غرب دانست که به عنصر فشاری علیه سیاستهای سلطه جویانه آمریکا تبدیل شده است.

آنچه قصه دکتر ظریف را در این شرایط تلخ میکند، ظلمی است که در درون کشور توسط رقبای سیاسی براو روا داشته اند و می دارند، و همسویی که در ضدیت با دکتر ظریف میان طیفی از نیروهای دلواپس و تندروی داخلی با محافل جنگ طلب  می شود ،ظلمی که در تمامی دوران مذاکرات منتهی به برجام هم شاهد این واقعیت تلخ بوده ایم اما بعد از تحریم ظریف از سوی آمریکا انتظار داشتیم که این جریانات به خود بیایند و دست از عناد و دشمنی کورشان بردارند اما حتی این اقدام آمریکا هم بر ضلالت و گمراهی آنان افزوده است و اقدام آمریکا را طرحی برای تقویت پایگاه اجتماعی ظریف در انتخابات ریاست جمهوری آتی جلوه داده اند؛ امری که اساسا واقعیت ندارد و ساخته ذهن افراد مریضی است که در ضدیت سیاسی حاضرند منافع ملی را هم قربانی کنند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» ضمن محکوم کردن اقدام نامتعارف و غیرقانونی و زورمدارانه آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه ایران، حمایت قاطع خود از دکتر ظریف را اعلام می‌کند و این تحریم را نشانه کارآمدی و توانمندی و موثر بودن اقدامات و فعالیت‌ها و حضور موفق ایشان در مجامع جهانی می‌داند و از تندروان و دلواپسان داخلی می‌خواهد که دست‌کم یک‌بار به اصل منافع ملی بیاندیشند و به آن پایبند باشند و از تخریب سیاستمداری غیرتمند، هوشمند، متدین و برخودار از هویت اسلامی و ایرانی دست بکشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز