خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

در شرایط جنگ و تروریسم اقتصادی، نمی‌شود به صورت عادی کشور را اداره کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۹۶۴

وزیر کشور بابیان اینکه شیب افزایش قیمت کالاها ثبات پیدا کرده و نزولی است، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی، به صورت عادی نمی شود کشور را اداره کرد و تصویب قانون در مسیر پارلمانی خودش زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به شرایطی کنونی کشور گفت: دشمنان بر اساس تفسیر، تحلیل و القای منافقان، معاندان و سلطنت طلبان پس از وقایع دی ۹۶ فکر می‌کردند که کار انقلاب اسلامی با یک فشار حداکثری تمام خواهد شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: دشمنان طراحی بسیاری کرده بودند و حتی در سال ۹۷ اقدام‌های زیادی را با تمام توان در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای، دیپلماسی و سیاسی به کار گرفتند و به قدری به خودشان غّره شده بودند که اعلام کردند ایران ۴۰ سالگی انقلاب را جشن نخواهد گرفت و حتی این مساله را وزیر امور خارجه آمریکا به صورت رسمی اعلام کرده بود.

وی گفت: دشمن ۴۰ سال است، نسبت به ایران دارای همین تحلیل‌های غلط است و اگر دشمن در این ۴۰ سال ملت ایران و رهبری انقلاب اسلامی را به خوبی تحلیل می‌کرد، شاید مواضع شان بهتر بود، اما خداوند دشمنان این نظام را از احمق ها آفریده است.

وزیر کشور اظهار داشت: در ابتدا فشار بر روی ایران بسیار زیاد بود و دشمن بر خلاف همه قوانین بین‌المللی و  عهدی که بسته بود و تعهدهایی که داشت از برجام خارج شد و این خروج از برجام برای دشمن هزینه بسیار زیادی داشت، ولی چون دشمن فکر می‌کرد با این خروج و تحریم‌ها نتیجه می‌گیرد، این هزینه را قبول کرد.

رحمانی فضلی افزود: مردم در این زمینه در برابر تحریم‌های دشمن ایستادگی خوبی کردند و مقام معظم رهبری تدابیر بسیار خوبی اندیشیدند و در بهترین و بزرگ‌ترین تدبیر در امور اجرایی، شورای هماهنگی اقتصادی را با حضور سران قوا تشکیل دادند و فرمودند شورا به هر مشکلی برخورد کرد، ایشان آن را پیگیری می کنند و این تدبیر، سرعت کار دولت را در جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی دشمن افزایش داد.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی، به صورت عادی نمی‌شود کشور را اداره کرد و تصویب قانون در مسیر پارلمانی خودش زمان بر خواهد بود، گفت: هر موردی در نشست‌های این ستاد تصمیم گیری شده است، سرعت کار دولت را برای اجرا در کشور بالا رفته برده است.

به گفته وی، برای مقابله با محرومیت‌های صادراتی، وارداتی و بانکی که دشمن برای کشور ایجاد کرد، اقدامات خوبی صورت گرفته است و در دنیا  تقریبا کسی با آمریکا همکاری نکرده است و آنها که مجبور به همکاری بودند، به دلیل این است اقتصاد آنها به هم پیوسته است و شرکت‌های بین‌المللی این مساله را دارند و از نظر فکری موضع‌گیری کردند و تا جای که مورد تنبیه آنها قرار نگیرند با ایران همکاری کردند.

وزیر کشور یادآور شد: دشمنان در مسائل منطقه  فکر می‌کردند می‌توانند اقداماتی را انجام دهند اما مسایل سوریه در مسیر خودش قرار دارد  و مسائل یمن به گونه ای پیش رفت که امارات با همه هزینه‌هایی که آنجا انجام داد و متحد عربستان شد مجبور شد نیروهای خود را بیرون بکشد و خود عربستان نیز به نوعی به دنبال بیرون کشیدن نیروهای خود از یمن است چرا که در آغاز گمان می‌کردند یمن ظرف یکی دو ماه سقوط می‌کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اکنون بحمد الله در داخل نیز قیمت ارز به یک ثبات نسبی رسیده است و رو به کاهش است و قیمت کالاها گران است اما شیبی که افزایش قیمت‌های کالا داشت ثبات نسبی پیدا کرده است و رو به افول است و در جلسه هماهنگی اقتصادی هر هفته قیمت‌ها کنترل می‌شود و قیمت طلا و سکه به یک ثبات دست یافته است.

به گفته وی، در سیاست داخلی نیز  وحدت و انسجام در کشور خیلی خوب و هماهنگ است و  همراهی و همدلی رسانه‌ها با دولت و سیاست‌های داخلی و خارجی خوب است و در مردم این امید ایجاد شده است که با وحدت و همدلی می توان از سخت ترین شرایط عبور کرد.

وزیر کشور گفت: دشمن می‌خواست ایران را تهدید عملی کند و پهپاد خود را به مرزهای ایران فرستاد که با ساقط شدن پهپاد ، دشمن متوجه شد ایران هم اراده و هم توان ایستادگی در برابر هر تهدیدی را دارد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر کشتی نفتکش ایران را توقیف کردند اما نظام در برابر این عمل غیرقانونی انگلیس ایستادگی کرد و دشمن فهمیده است  که قدرت براندازی ایران را ندارد.

رحمانی فضلی به اشاره به سفرهای دیپلماتیک به ایران ادامه داد : امسال رفت و آمدهای دیپلماتیک در راستای تقویت موضع با ایران زیاد شده است و  روسای مختلف تماس تلفنی با رئیس جمهوری ایران دارند و متوجه شده‌اند که با ایران باید از سر منطق و عقلانیت و حفظ منافع ایران  صحبت کنند.

وی گفت : همه این دستاوردها مستلزم این است که وحدت ملی بیش از پیش تقویت شود و روحانیت و ائمه جمعه و تریبون ها در تقویت وحدت ملی نقش مهمی برعهده دارند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اکنون کشور در جنگ اقتصادی با دشمن است، افزود: همه باید از سیاست‌ها و نظرات  مقام معظم رهبری پیروی کنند و دولت را به عنوان خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی دشمن با هر نظر مخالف  و موافق حمایت کنند و همه کمک کنند کشور از این شرایط با سربلندی عبور کنند.

وزیر کشور با اشاره به حضور خود در شورای تامین چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه همه مسئولان در این استان دلسوزانه پیگیر مسائل هستند و با همدلی و وحدت این مسائل را پیش می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز