خبرگزاری کار ایران

نماینده رشت درگفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

لغو ممنوعیت واردات برنج در زمان تعطیلی مجلس/ نفوذ دلالان قدرتمند برای آزاد کردن واردات در فصل برداشت/ نمایندگان استان با جدیت پیگیر هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۸۴۸

نماینده رشت با بیان اینکه لغو ممنوعیت واردات برنج با نفوذ دلالان و در زمان تعطیلی مجلس صورت گرفته است، گفت: نمایندگان استان همگی با جدیت پیگیر این مسئله هستند.

محمد صادق حسنی جوریابی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رشت، در خصوص لغو ممنوعیت واردات برنج اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص واردات برنج برعهده جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بد اقتصادی بعضی از امور بزرگ و کارهای سخت از جمله این مورد به عهده سه قوه گذاشته شده است، افزود: نمایندگان در این زمینه نمی‌توانند ورود کنند و واردات برنج بازهم‌ تحت تاثیر نفوذ دلالان قدرتمند در این حوزه قرار گرفت تا یکسری امتیازات بگیرند و قانون کلا عوض شود.

نماینده رشت خاطرنشان کرد: متاسفانه این مصبیت پیش آمده در فصل برداشت محصول برنج به وقوع پیوسته و چون مجلس در حال حاضر تعطیل است فعلا امکان استیضاح وزیران وجود ندارد اما نمایندگان استان همگی با جدیت پیگیر این مسئله هستند.

به گزارش ایلنا، بخشنامه لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت پیش از این با تلاش مجلس برای حمایت از کشاورزان در زمان برداشت و فروش محصوشان ابلاغ شده بود. در فروردین امسال به رغم بالارفتن بسیار زیاد قیمت برنج و درحالی که برنجی در دست کشاورزان برای فروش نمانده بود اقدامی در خصوص کنترل قیمت برنج که توسط دلالان عرضه می شد، انجام نشد.

کشاورزان برنج‌کار معمولا تمامی محصول خود را تا پاییز با یک سوم قیمت به دلالان می‌فروشند و دلالان در فصل بهار و اوایل تابستان با کنترل عرضه اقدام به افزایش قیمت برنج می‌کنند. هر ساله قیمت برنج در فصل برداشت و خرید دلالان از کشاورزان مجددا با واردات کاهش می‌یابد تا دلالان برنج را با قیمت پایین از کشاورزان خریده و در فصل های دیگر با قیمت بالاتر در بازار عرضه کنند.

حسنی پیشتر در گفت وگو با ایلنا با رد شایعات در خصوص لغو ممنوعیت واردت برنج در فصل برداشت، مسائل مطرح شده در این خصوص را شایعه باندهای وارد کننده برای برهم زدن بازار عنوان کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز