خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ عنوان کرد:

افزایش 15 درصدی میزان تولید برنج در استان/خرید 23 هزار تن محصول کلزا در سال جاری/تدوین منشوری جامع درباره آرد و نان

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۸۳

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در مازندران خواستار ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت این محصول شد.

به گزارش "ایلنا" از ساری، "سید محمد جعفری" در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا با تشریح وضعیت خرید محصولاتی همچون گندم و کلزا در سال جاری گفت: از استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس خواسته ایم شرایطی ایجاد گردد تا در ایام برداشت محصول برنج( تیرماه تا آبان)  از هرگونه واردات این محصول جلوگیری شود.

وی از خرید 23 هزار تن محصول کلزا در سال جاری از کشاورزان مازندران خبر داد و گفت: در یک اتفاق خوب 100 درصد مطالبات کشاورزان را پرداخت کرده ایم و آنان با اطمینان از خرید محصول خود؛ می توانند گام های بلندی را در بحث خود کفایی این محصول و تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند.

"جعفری" در خصوص خرید محصول گندم از گندم کاران استان نیز ضمن اشاره به این نکته که میزان خرید دولتی گندم در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته؛ ورود دلالان به این عرصه و خرید محصول توسط کارخانه ها را دو علت کاهش خرید محصول گندم از سوی دولت عنوان نمود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به بارش های مناسب سال جاری در استان و وضعیت مطلوب کشت برنج از افزایش 15 درصدی میزان تولید این محصول در مازندران در مقایسه با سال گذشته خبرداد و گفت: تولید برنج پر محصول دراستان نسبت به سال گذشته دو برابر بیشتر شده است.

"جعفری" بازار فروش این محصول را امسال خوب توصیف کرد و در عین حال از خرید توافقی برنج از برنج کاران توسط دولت سخن گفت و به کشاورزان اطمینان داد که دولت در برابر هرگونه آسیبی از کشاورزان حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به این مطلب که 30 درصد از ارزش افزوده کشاورزی استان مربوط به برنج است؛ از کشت مجدد این محصول در سال جاری با توجه به شرایط مناسب و افزایش میزان تولید آن خبرداد.

وی گفت: مکاتبات متعددی را با استاندار و مجمع نمایندگان استان درخصوص لزوم ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت انجام داده ایم و از وزارتخانه های صنعت و معدن و جهاد کشاورزی خواسته شده در این رابطه اهتمام جدی داشته باشند.

این مقام مسئول از تدوین منشوری جامع درباره آرد و نان در این استان خبر داد که هدف از آن ارتقاء کیفیت نان و رفع مشکلات مربوط به فعالان این صنف است و در عین حال گفت: مازندران در بحث تولید نان و گندم و آرد جزو 5 استان برتر کشور است.

وی با تاکید بر این مطلب که دغدغه تولید نان با کیفیت و سلامت مردم را داریم، از برنامه ریزی های این شرکت برای ارتقاء نان تولیدی و بحث رفاه فعالان این صنعت مهم و حفظ اشتغال موجود خبر داد و به نهضت سیلو سازی در جهت نگهداری هرچه بهتر گندم تولیدی اشاره نمود و گفت: در دو سال گذشته 100 هزارتن به ظرفیت سیلوهای استان اضافه شده و50 هزارتن نیز توسط بخش خصوص ایجاد شده است.

"جعفری " اتخاذ تصمیمات جدی درباره یارانه های مربوط به نان و تعیین الگویی مناسب برای کاهش ضایعات نان وارتقاء کیفیت را ضروری دانست و با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مصرف نان صنعتی در استان گفت: هم اکنون کارخانه ای بسیار مجهز و با کیفیت و با حجم سرمایه گذاری بالای یک هزار میلیارد تومانی داریم که توان تولید نان برای پاسخگویی به نیاز 5 استان را دارد در حالی که فرهنگ استفاده از این نوع نان در مازندران ضعیف است و در این مورد خوب عمل نکرده ایم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز