خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

تنها بیمارستان خیریه نیشابور در آستانه تعطیلی قرار گرفت / 8 میلیارد ریال انباشت بدهی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۹۸۶

نماینده هیأت امنا بیمارستان قمر بنی هاشم گفت: تا آخر مرداد ماه امسال ، ۸ میلیارد ریال انباشت بدهی خواهیم داشت‌ و چاره ای جز اینکه بیمارستان را تعطیل کنیم،نداریم.

دکتر رضا غرویان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در نیشابور افزود: در تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۲۰ درصد نیروهای بیمارستان تعدیل خواهند شد و بخش مردان نیز تعطیل می شود و با توجه به اینکه بیشتر از این میزان بدهی را نمی‌توانیم جبران کنیم مجبوریم تا آخر مرداد ماه با همه تسویه حساب و بیمارستان را تعطیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ٩۶ تعرفه هر واحد خدمات جراحی را ۲۰‌هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کردند و بعد از مدتی به دلیل قیمت پایین مشکلاتی که ایجاد شد آن را به ۲۸ هزار و پانصد تومان افزایش‌دادند. 

وی در ادامه اظهار کرد: در سال ۹۷ با توجه به افزایش ۲۰ درصدی تورم و دستمزد ها این تعرفه ها تغییری نکرد و در سال ۹۸ نزدیک به ۴۰ درصد افزایش دستمزد کارگری را داشتیم و همچنین قیمت تجهیزات پزشکی نیز دو برابر شد.

دکتر غرویان یادآورشد: در اسفند ۹۷ هیات دولت با کارشناسی که معلوم نیست چگونه بوده دوباره قیمت به ٢٠ هزار و ۶٠٠ تومان رسید. بدین ترتیب با افزایش تقریبی ۶۰ درصدی دستمزد کارگری، دو برابری تجهیزات، شاهد کاهش ۳۰ درصدی تعرفه ها هستیم که بیمارستان را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد. 

وی با توجه بر اینکه ماهیانه ۲۰۰‌میلیون تومان کسری داریم و باید یک‌ خیر پیدا شود تا ماهیانه این میزان را کمک کند، ادامه داد: برای تمام ارگان‌ها نامه فرستادیم اما فقط وعده شنیدیم، متأسفانه بزرگترین خیریه سلامت در نیشابور در راستای تعطیل شدن است با توجه به اینکه این‌ بیمارستان روزانه حداقل یک‌ میلیون تومان خدمات رایگان به مردم نیازمند می دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان نیشابور نیز در مورد وضعیت این بیمارستان عنوان کرد: در این بیمارستان سالانه ۶ هزار نفر مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند که رقم‌ قابل توجهی است و بسیاری از مشکلات مردم را کم کرده است.

دکتر محمد‌رضا خوشرو افزود: با توجه به افزایش ها در بازار، درآمد جراحان و پزشکان متخصص در بیمارستان قمر بنی هاشم ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است، با این وضعیت ادامه کار مشکل است.

وی با بیان اینکه این‌ موضوع دو مشکل عمده را ایجاد می‌کند تصریح کرد: با این وضعیت در نیشابور بحث زیر میزی دوباره رواج پیدا کرده و بیمار از پزشک می‌خواهد در بیمارستان دولتی عمل انجام شود و دستمزد را به صورت کامل پرداخت می‌کند زیرا تعرفه جراحان کاهش پیدا کرده و هزینه های شب تخت نیز رشد داشته است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان نیشابور در مورد این خبر اظهار کرد: این ملک متعلق به اوقاف است و اوقاف نمی تواند درآمدهای جای دیگر را به این بیمارستان بدهد. با توجه به عملکرد خوب بیمارستان قصد داشتیم واحدهای رایگان پزشکی را در این بیمارستان راه اندازی کنیم. 

حجت الاسلام خلیلی افزود: در آمد بیمارستان باید برای توسعه و تجهیز بیمارستان و کمک‌ به بیماران نیازمند هزینه شود تا سال گذشته که سود ده بوده ا‌ین فعالیت ها‌ به خوبی انجام می شد. وی یادآور شد: از محل درآمد موقوفات مربوط به این بیمارستان سالیانه کمتر از ۵۰ میلیون تومان پرداخت به بیمارستان داریم.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور اظهار کرد: بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) مجموعه ای است که به ماندگاری پزشکان در نیشابور و حل مشکلات مردم و سیستم درمانی کمک می کند.

دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: این‌مجموعه با توجه به مصوبه هیات دولت و خیریه بودن آن باید تعرفه جدید را محاسبه کند ولی ما در حال رایزنی هستیم تا کمک کنیم و خدماتش کم‌ نشود و تعدیل نیرو صورت نپذیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به رایزنی و صحبت با معاونت درمان و پارلمانی وزارت خانه قرار شد مساعدت لازم را داشته باشند. 

فرماندار نیشابور نیز با بیان اینکه بیمارستان در آستانه تعطیلی نیست گفت: طبق اعلام مدیران بیمارستان خیریه تعرفه های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت پاسخگوی نیاز آن ها نیست و امکان تأمین هزینه ها وجود ندارد و ممکن است پزشکان محل را ترک کنند و به عملکرد بیمارستان آسیب وارد شود. 

سعید شیبانی اعلام کرد: پیگیری های جدی در جریان است تا این مورد اصلاح شود، گزارش های دریافتی حکایت از ورود به موضوع و ارزیابی مجدد دارد اما هنوز در این مورد پاسخ نهایی دریافت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز