خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق بانک صادرات در گفتگو با ایلنا:

آثار سوء مدیریت دولت قبل به دولت روحانی منتقل شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۰۹

حسینی هاشمی گفت: هم اکنون بانکها در شرایط بدی قرار دارند و به نظر می‌رسد در دولت کنونی مدیریت بانکها ضعیفتر از قبل هم شده است.

بهاء‌الدین حسینی هاشمی‌در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد وضعیت نظام بانکی گفت: مشکلاتی که امروز بانکها با آن دست به گریبان هستند مربوط به امروز و دیروز نیست و از ۱۰ سال پیش بوجود آمده است.

وی افزود: از دوره اول دولت احمدی‌نژاد بانکها با مشکلات زیادی مواجه شدند، در اواخر دولت دلار هزار تومانی‌به یکباره به ۳ هزار تومان رسید که مشکلات مربوط به آن در دولت یازدهم خود را نشان داد.

هاشمی‌تصریح کرد: افزایش مطالبات معوق، بهم ریختگی سرمایه و کاهش شدید نسبت کفایت سرمایه و زیانده بودن بانکها باعث شد تا بانکها نتوانند سرمایه مورد نیاز  خود را تامین کنند.

وی گفت: در حال‌حاضر نسبت سرمایه دارایی‌ها کم شده که این امر منجر به افزایش تدریجی مطالبات معوق بانکها شده و بدهی بانکها به بانک مرکزی نیز شدت گرفته است.

مدیر عامل‌سابق بانک صادرات با بیان اینکه آثار سوء مدیریت دولت قبل به دولت روحانی منتقل شده است افزود:بر این اساس تصمیمات مؤثری برای نجات بانکها گرفته نشد، هم اکنون بانکها در شرایط بدی قرار دارند و به نظر می‌رسد در دولت کنونی مدیریت بانکها ضعیفتر از قبل هم شده و انتصاب مدیران عامل با دقت و کارشناسی صورت نگرفته و تصمیم جدی برای بهبود وضعیت بانکها اتخاذ نشده است.

هاشمی‌حسینی خاطر نشان کرد: بانکها هم اکنون به امید خود رها شده‌اند و نظام مالی منظمی هم برایشان وجود ندارد این نظم کنونی هم دستوری است و هیچ راه حلی برای خروج بانکها از شرایط رکود و کسری نقدینگی وجود ندارد و وضعیت قبلی همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سابق بانک صادرات افزود: ادغام بانکهای بزرگ، وصول‌مطالبات بانکی‌از دولت، کمک به بانکها در شرایط رکودی برای بازخرید برخی از مطالبات و موضوعات مربوط به سرمایه در گردش و اشتغال جدید بانکها از موضوعاتی است که باید در قانون اصلاح نظام بانکی رعایت شود.

مدیرعامل سابق بانک صادرات گفت: این در حالی است که بانک مرکزی برای خروج از تحریم بانکها کاری نکرده است و دیپلماسی فعالی‌ هم نداشته‌ است .

هاشمی‌حسینی‌افزود: متاسفانه پس‌از گسست از بازارهای جهانی و برای ورود مجدد به بازار و اصلاح نظام بانکی، مدیریت ریسک و کنترلهای داخلی‌توجهی‌نشده است و بانکها هیچ گونه بهبود شرایطی برای استانداردهای لازم به منظور حضور در فعالیت‌های بین‌المللی بدست نیاورده‌اند و مشارکت و اعتبارات فاینانس به حدی نبوده که کار مؤثری‌انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز