خبرگزاری کار ایران

اتمام فاز اول طرح "مدارس عاری از پوسیدگی دندان" تا پایان سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۳۱۶

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اتمام فاز اول طرح "مدارس عاری از پوسیدگی دندان" تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی با اعلام این خبر در برنامه تفصیلی کارگاه مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: این طرح از سال ۹۷ شروع شد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم تحصیلی تحت پوشش آن قرار گرفتند.

وی افزود: ۳۲۰۰ واحد دندانپزشکی به صورت رایگان این تعداد دانش آموز را معاینه و دندان‌های پوسیده آنها را مداوا کردند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون پیش شرط ثبت‌نام دانش آموزان این مقطع در مدارس عاری شدن از پوسیدگی دندان است، گفت: این دانش آموزان پیش از ثبت نام باید با مراجعه به واحدهای بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در سراسر کشور ابتدا پوسیدگی دندان‌های خود را مداوا کنند بعد مجوز ثبت نام بگیرند.

رئیسی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح پیش بینی می کنیم دانش آموزان مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم دبیرستان‌های کشور بعد از سه سال همه عاری از پوسیدگی دندان شوند.

وی تصریح کرد: گروه سنی ششم ابتدایی و این گروه سنی، گروه های هدف و مهم ترین رده سنی برای آموزش پذیری بهداشت دهان و دندان هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که با اجرای طرح مذکور تاکنون ۷۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم عاری از پوسیدگی دندان شده‌اند، افزود: پیش‌بینی می کنیم وضعیت کشور پس از ۵ سال در شاخص پوسیدگی دندان به نقطه مطلوبی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز