خبرگزاری کار ایران

بحران یادگیری در مدارس را باید جدی گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۰۷۱

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص اهمیت یادگیری گفت: در سازمان پژوهش درصدد تدارکات مناسب برای ایجاد فرصت های یادگیری هستیم‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش  با حضور  سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان بعد از ظهر امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

علی باقرزاده معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این برنامه عنوان کرد: ما اقدامات خوبی داشته‌ایم اما زنجیر های داخل و خارج از آموزش و پرورش باید به هم متصل و هدفمند باشند. یکی از اقدامات بیرونی آموزش و پرورش اهمیت دادن به این سرمایه ملی است. آموزش و پرورش را یک ساحت مهم در جامعه است و  مستقل از ساحت ‌های دیگر نیست لذا باید در مسیر پیشبرد آن کمک کنیم.

باقرزاده با اشاره به اینکه باید برای تحول نظام آموزشی از همه عناصر بهره برد گفت: تمام عناصر درگیر این مساله هستند و باید او را همراهی کنند وگرنه تحول به معنای اتفاق نمی‌افتد باید در داخل آموزش و پرورش مرکز ثقل تمام ظرفیت ها را به مدرسه ببریم هر قرائت و برداشتی که از تحول داریم اگر جهت بردارهای آموزش و پرورش را به سمت تقویت جایگاه مدرسه ببریم می توانیم نقطه عزیمت خوبی داشته باشیم. مدرسه جایی است که فرصت های فراگیر و باکیفیت یادگیری مبتنی بر سند را داراست.

او با بیان اینکه یادگیری یکی از بحران‌های آموزشی است گفت: این بحران را باید جدی گرفت، زیرا می‌تواند ظرفیت‌ها را از بین ببرد، معتقدم بحران اصلی برای هر نظام آموزشی بحران در یادگیری است که این بحران جدی است و می تواند تمام ظرفیت های ملی را از بین ببرد و برای جلوگیری از این خسران باید به درون مدرسه هجرت کنیم، از عوامل اصلی آموزش می‌توان به  مدرسه، مربی و دانش آموز اشاره کرد. ضمن اینکه ما در سازمان پژوهش درصدد تدارکات مناسب برای ایجاد فرصت های یادگیری هستیم‌.علاوه بر این اقدامات باید یک برنامه درسی مدون و منظم در دست داشت.

باقرزاده در پایان گفت: یکی از وظایف ما در سازمان استقرار حوزه های تربیت یادگیری ۱۱ گانه است که کمک می‌کند از موضوع محوری به سمت آموزش تمام ساحتی حرکت کنیم و تمرکز و مهارت دانش آموزان را افزایش دهیم. همچنین می‌بایست برنامه‌های درسی ما با هم همسو و در عناصر مختلف تربیتی دارای یکپارچگی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز