خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

حل مشکل پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده ظرف یک هفته

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۷۸۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: بانک های استان قزوین یک هفته فرصت دارند تا برای رفع کمبود اعتبار، افزایش تسهیلات و حل مشکلات کشاورزان خسارت دیده از سیل امسال اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخزاد روز دوشنبه در کارگروه سیل استان قزوین که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد،  افزود: طبق گزارش‌های دریافتی، برخی از بانک های استان پرونده های آماده پرداخت تسهیلات داشته اما اعتباراتی در این زمینه ندارند.

فرخزاد افزود: به بانک‌های عامل استان تا ۱۵ مردادماه امسال فرصت داده می‌شود اعتبارات لازم را تامین کرده و برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده اقدام کنند.

وی به انباشت اعتبارات در بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود مراجعه کننده به این بانک برای دریافت تسهیلات لازم است که پس از  ۲ هفته اعتبارات از ۵۰۰ میلیون ریال به ۶۵۰ میلیون ریال افزایش یابد.

فرخزاد همچنین تصریح کرد: در صورت لزوم می توان اعتبارات بانک کشاورزی را به بانک‌هایی که پرونده آماده پرداخت داشته و مشکل کمبود اعتبار دارند، منتقل کرد که برای این موضوع باید شناور بودن اعتبارات مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار داشت: نباید بانک ها در استمهال وام کشاورزان خسارت دیده از سیل تفاوت قایل شوند چون موجب نارضایتی میان مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید این موضوع در شورای بانک های استان مطرح شده و به راهکارهای جامع و کامل در این زمینه دست یافت.

تاکنون ۷۱۹ درخواست در قزوین با توجه به مصوبه هیات وزیران برای پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سیل فروردین ماه سال جاری ثبت شده که ۳۸۵ فقره آن بررسی شده و بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال در سامانه سجاد ثبت شده است.

بر اثر وقوع سیل در بهار سال جاری بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی استان قزوین وارد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز