خبرگزاری کار ایران

تعویق تحریم پروژه «نورد استریم ۲» توسط آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۶۰۹

پروژه «نورد استریم ۲» اقدامی مشترک بین روسیه و کشورهای اروپایی برای انتقال بیش از ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال به محوریت آلمان از طریق دریای بالتیک است که آمریکا اخیرا تحریم این پروژه را به تعویق انداخته است.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، سنای آمریکا اعلام کرده است که یک هفته دیگر نظر خود را در مورد اعمال تحریم علیه شرکت‌های مرتبط در این پروژه و صنایع وابسته به آن اعلام خواهد کرد.

این لایحه که توسط سناتورهای جمهوری‌خواه حمایت می‌شود، باید ابتدا به تایید تمامی اعضای سنا و سپس کنگره نمایندگان و در نهایت به امضای رئیس‌جمهور برسد.

پروژه ۱۱ میلیارد دلاری «نورد استریم ۲» تا اواخر سال بعد افتتاح می‌شود. این پروژه اقدامی مشترک بین گازپروم و پنج شرکت اروپایی دیگر مانند «او ام وی» اتریش، «اونیور و وینتر شال» آلمان، «آنژی» فرانسه و همینطور شرکت انگلیسی هلندی «رویال داچ شل» است. این خط لوله قصد دارد بیش از ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را در سال به محوریت آلمان از طریق دریای بالتیک به اروپا منتقل کند.

این خط لوله کشورهای اروپایی را به دو دسته حامی و مخالف این پروژه تقسیم کرده است. لهستان به عنوان مخالف اصلی، نگران توسعه نفوذ شرکت «گازپروم» در منطقه و احتمال استفاده سیاسی روسیه از خط لوله موجود است و حامیان این پروژه نیز معتقدند که خط لوله جدید می‌تواند جایگزین خوبی برای مسیر گازی اوکراین باشد که چند بار با قطع جریان به دلایل سیاسی مواجه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز