خبرگزاری کار ایران

مراقب اپلیکیشن های مخرب باشید

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۱۷۵

رئیس پلیس فتا استان البرز نسبت به استفاده اپلیکیشن های غیر مجاز و مخرب هشدار داد.

به گزارش ایلنا سرهنگ محمد اقبالی، گفت: امروزه  تهدیدات در فضای مجازی  شکل تازه ای به خود گرفته  و همواره  به دلیل  عدم آگاهی کاربران مجازی  این حملات رو به افزایش است.

 وی افزود : به تازگی  استفاده از اپلیکیش های نامناسب  و غیر واقعی  در بین کاربران  ترویج یافته  که  هر روز بر تعداد آن افزوده  می شود  در حالی که برخی کاربران  بدون اطلاع  از محتوای درخواستی  توسط شرکت مورد نظر تمام مطالب را قبول کرده وامکان هرنوع سوء استفاده را به مجری طرح  می دهند.

 این مقام انتظامی خاطرنشان  کرد: با طراحی این اپلیکیشن می توان به تمام محتوی موجود در گوشی تلفن همراه دست یافته و هرنوع  سوءاستفاده ای از سوی مجرمان سایبری متصور است که  کاربران باید دقت کافی  داشته  و از دانلود این نوع برنامه ها  خودداری کنند.

وی افزود : با این حال شمار تهدیدها و اعمال مجرمانه در اینترنت  و فضای مجازی  به حدی است  که بخش بزرگی از پرونده های قضائی  به شکایت از این بخش اختصاص  یافته  و براساس  حملات سایبری  و سرقت اطلاعات  خصوصی  و مالی افراد توسط مجرمان سایبری هکرها  و بدافزارها  یکی از آسیب های  جدی فضای مجازی است.

سرهنگ اقبالی گفت: کاربران  نیز باید  اطلاعات شخصی ، عکس و فیلم های خانوادگی را که سبب تهدید می شود  در نرم افزارهای خود که احتمال  تهدید وجود دارد بایگانی نکنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز در ادامه سخنانش  به دانلود بازی های مخرب اشاره کرد و افزود : چندی  است که بازی نامناسبی  در بین نوجوانان و جوانان  دست به دست  می شود  در حالی که  از اثرات مخرب آن  اطلاعای ندارند.

 وی گفت : سال گذشته شاهد  آن بودیم که چگونه بازی مخربی در بین مردم به سرعت شناخته شد و تعداد بسیاری از کاربران  که  بیشتر آنان  نوجوانان بین 13 تا 18 سال بودند از اثرات مخرب آن  در امان نماندند.

سرهنگ اقبالی بیان کرد : به دلیل  دسترسی راحت  به این برنامه ها به طور قطع افراد بیشتری تحت تاثیر آن قرارخواهند گرفت که نیاز است تا برای جلوگیری از آسیب های احتمالی،خانواده ها  آن را شناخته  و از گرایش  فرزندانشان به آن جلوگیری کنند.

وی همچنین  در خصوص تهدید  این اپلیکیشن  یادآور شد  که در ابتدای  بازی اطلاعات  مختلفی  از کاربر درخواست می شود که از جمله  آن می توان به اسم کاربر ، آدرس  و اجازه دسترسی  به صفحات مجازی  اشاره کرد.

سرهنگ اقبالی تاکید کرد: باید مجوز ، میزان دسترسی  و نصب اپلیکیشن  قبل از  راه اندازی آن مطالعه و بررسی  شود  و پس از حصول  اطمینان  اقدام به بهره برداری از آن کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز در بخش دیگری از سخنان  خود از کاربران خواست از ارسال  عکس  کارت های بانکی  از طریق فضای مجازی  به شدت پرهیز کنند چراکه می تواند  زمینه ساز  برداشت  غیر مجاز شود.

 وی به کاربران توصیه کرد : اطلاعات  شخصی خود  را حفاظت  و نگهداری نموده و از انتشار  مشخصات  یا تصاویر  کارت بانکی خود در فضای مجازی  خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت : آحاد جامعه در پیشگیری اجتماعی نقش بسزایی دارند  و با توجه به اینکه  شبکه های  اجتماعی  و فضای مجازی  یک فناوری  جوان و نوپا  در عرصه بانکداری  الکترونیکی است  باید همه قشرهای جامعه در پیشگیری  و آموزش  همکاری لازم را داشته باشند.

هموطنان می توانند از طریق پل ارتباطی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش های پیشگیری از سایر جرایم مطلع شوند.

منبع خبرگزاری دانشجو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز