خبرگزاری کار ایران

انصاری خبر داد؛

ارائه گزارش آخرین وضعیت سامانه حقوق و مزایا به جلسه یکشنبه هیات دولت

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۰۴۴

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: قرار بود در جلسه امروز دولت گزارشی در مورد آخرین وضعیت سامانه حقوق و مزایا ارائه شود که به دلیل طولانی شدن مباحث در جلسه امروز دولت، گزارش را روز یکشنبه در هیات دولت ارائه می‌کنم و هر تصمیمی که دولت در این زمینه اتخاذ کند را چهارشنبه آینده اطلاع می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جمشید انصاری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهور دررابطه مغایرت مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت گفت: تاکنون چنین نامه‌ای از رییس مجلس به ما نرسیده است. البته رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه افزایش حقوق و مزایا دو اظهار نظر داشتند؛ در وهله اول گفتند که دولت باید برای اعضای هیات علمی و قضات  در اینکه حداکثر حقوق نباید بیشتر از هفت برابر حداقل حقوق‌ باشد، استثنا قایل شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز طبق نظر آقای لاریجانی، الحاقیه‌ای به مصوبه اضافه کرد و اعضای هیات علمی، قضات و کارکنان برخی از دستگاه‌ها را از شمول این مصوبه خارج کرد؛ مجددا رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خواستار لغو این مصوبه شد. غیر از این دو مورد هیچ اظهار نظر از رییس مجلس در خصوص مصوبه حقوق و مزایا یا نامه‌ای به دولت ارسال نشده است.

رئیس سازرمان امور اداری و استخدامی گفت: اگر بخواهیم قانونی عمل کنیم، نمی‌توانیم بنا به اظهارنظر شخصی نمایندگان عمل کنیم، چون به هرحال وقتی طرح یا لایحه‌ای در مجلس تصویب می‌شود تعدادی از نمایندگان حاضر در جلسه با متن مصوبه موافق نیستند ولی آنچه اکثریت رای می‌دهند قانون می‌شود. ملاک مغایرت تصمیمات دولت با قانون اساسی براساس طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی اظهار نظر شخص رییس مجلس شورای اسلامی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بارگذاری اطلاعات دستگاه ها در سامانه حقوق و مزایا گفت: از اردیبشهت سال گذشته این سامانه مستقر شده است و اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید در آن سامانه قرار گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: در قوه مجریه اکثر دستگاه ها اطلاعات خود را وارد کردند؛ قوه مقننه و تمام دستگاه های تابعه آن نیز اطلاعات کارکنان خود را در سامانه حقوق و مزایا وارد کردند، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی از قوه قضائیه در سامانه بارگذاری نشده است؛ همچنین از مجموعه نهادها و بنیادهای زیرنظر رهبری و صدا و سیما نیز اطلاعاتی بارگذاری نشده است. از نظر سازمان اداری و استخدامی سامانه حقوق و مزایا کاملا مستقر است و دستگاه هایی که اطلاعات خود را وارد نکردند، باید در این زمینه همکاری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه  قرار بود در جلسه امروز دولت گزارشی در مورد آخرین وضعیت سامانه حقوق و مزایا ارائه شود، خاطر نشان کرد: به دلیل طولانی شدن مباحث در جلسه امروز دولت، گزارش را روز یکشنبه در هیات دولت ارائه می‌کنم و هر تصمیمی که دولت در این زمینه اتخاذ کند را چهارشنبه آینده اطلاع می‌دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز