خبرگزاری کار ایران

دادستان یزد عنوان کرد؛

دادستان‌ها موظف به رصد در حقوق مردم حتی بدون تشکیل پرونده قضایی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۸۶۳

دادستان عمومی و انقلاب مر کز استان یزد با بیان اینکه فضای مجازی تهدید نیست گفت: فضای مجازی، در تحکیم بنیان خانواده تاثیرگذار است لذا باید با مدیریت، آسیب ها و معضلات آن به حداقل ممکن برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا حدادزاده در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت، اظهار داشت:  پیشگیری از وقوع جرم در سایه عمل به وظایف قانونی دستگاه های اجرایی و نهاد و سازمان هاست که محقق می شود.

این مقام قضایی، صیانت از اراضی ملی و انفال و جلوگیری از تعدی به بیت‌المال را خواستار شد و گفت: انفال، طبق قانون، متعلق به حکومت اسلامی است و نحوه بهره‌برداری از آن را قانون مشخص می کند و هیچ‌کس حق ندارد به طُرق مختلف به اراضی ملی و منابع طبیعی تعدی کند.

وی ضعف و خلأ قوانین را زمینه ساز برخی از زمین خواری و کوه خواری ها در گذشته دانست و ابراز داشت: آنچه مسلم است همه ما باید تمام تلاش خود را در حفظ و صیانت از اموال عمومی و بیت المال صورت دهیم تا در برابر نسل های آینده سربلند باشیم.

حدادزاده با اشاره به  تدوین و ابلاغ دستورالعمل حفظ حقوق عامه از سوی دادستانی کل کشور، تصریح کرد: دستورالعمل حفظ حقوق عامه؛ دادستان ها را مکلف می‌کند تا حتی بدون تشکیل پرونده قضایی نسبت به مسائل مختلف از نهادهای عمومی و حاکمیتی در هر سطحی مطالبه گری داشته باشند و با دقت نظر مسائل حوزه کاری خود را رصد کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، تصریح کرد: تعامل به معنای همراهی چشم و گوش بسته نیست بلکه تعامل و همراهی و هم افزایی زمانی شکل می گیرد و مفید است که در چارچوب قوانین، منطبق بر شرح وظایف و بر اساس اولویت ها و دستورالعمل ها و اسناد بالا دستی در مسیر خدمت به مردم و تأمین رفاه و آسایش آحاد جامعه شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز