خبرگزاری کار ایران

دادستان کشور در یزد:

درست نیست که تنها قوه قضائیه را مسئول اجرای عدالت بدانیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۹۳

دادستان عمومی و انقلاب کشور با اشاره به اینکه در نظام اسلامی همه باید مجری عدالت باشند، گفت: درست نیست که تنها قوه قضائیه را مسئول اجرای عدالت بدانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به جایگاه دادستانی در دستگاه قضایی اظهار داشت: تظلم‌ خواهی مردم نسبت به شکایت و حقوق شخصی خودشان باید از دریچه دادستانی انجام پذیرد و برای شکایات باید به دادستان مراجعه کرد.

منتظری با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه دادستان‌ها احیای حقوق عامه مردم است، ادامه داد: در سالهای اخیر مقام معظم رهبری نیز تاکید بر احیای حقوق عامه مردم داشته و رئیس قوه قضائیه نیز به این مهم توجه دارند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نواقصی در این زمینه داریم که ناشی از خلاهای قانونی است اضافه کرد: سال گذشته دستورالعمل احیای حقوق عامه به تصویب رسید و دادستان‌ها نیز در این زمینه بسیار خوب وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه حقوق عامه مردم از سوی دادستان ها باید صیانت شود عنوان کرد: در فضاهای عمومی مانند فرودگاه‌ها، راه‌ها، فضا، آب و چاه‌ها و در کل هر جایی که مردم در آن حضور دارند حقوقی متعلق به آنها است که باید توسط دادستان صیانت شود.

منتظری با بیان اینکه دادستان موظف است تا در برابر تعرض و تجاوز به حقوق مردم بایستد گفت: تعرض افراد سودجو به اراضی ملی و بسترهای رودخانه‌ها انجام می‌دهند از وظایف دادستان است اما مدیران و مسئولان نیز باید هوشیار بوده و پیش از وقوع چنین جرایم و تخلفاتی جلوی ضرر را بگیرند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه دادستان‌ها نباید به هیچ عنوان ملاحظه هیچ فردی را در برخورد با تخلفات داشته باشند بیان داشت: وظیفه دادستان‌ها در دفاع از حقوق عمومی آنقدر تأثیرگذار است که می‌تواند امنیت کامل و جامعی را به مردم بازگرداند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم از تلاش‌های علی اکبر شمس تقدیر و محمدرضا حدادزاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب یزد منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز