خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته بهزیستی؛

همایش بزرگ پیاده روی معلولان در نیشابور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۶۱۹

همزمان با هفته بهزیستی همایش بزرگ پیاده روی معلولان در نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، دکتر علی صدر رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور در همایش بزرگ پیاده روی معلولان گفت: تنها ۳۰ درصد معابر شهری نیشابور برای جامعه معلولان  بهسازی شده است و ۷۰ درصد باقی مانده که شامل تمامی فضاهای عمومی و ادارات می شود نیازمند توجه‌بیشتر مسئولان هستیم.

وی افزود: مناسب سازی تنها برای افراد معلول نیست بلکه تمامی افراد جامعه ممکن است در مقاطعی به دلیل آسیب‌های مختلف بخشی از توانایی خود را از دست بدهند و همه نیز به سن سالخوردگی می رسند، لذا توجه به این مهم امری ضروری است.

وی هدف از برگزاری این مراسم را حساس تر شدن مسئولین، تغییر نگاه عموم جامعه و از انزوا خارج شدن معلولان دانست و خاطر نشان کرد: نادیده گرفتن معلولین جامعه باعث می شود از این‌ جامعه با استعداد در حوزه تولید، بهره وری و اشتغال بی بهره بمانیم.

شهردار نیشابور نیز در این مراسم گفت: شهرداری برخی فعالیت ها را جهت بهسازی معابر شهری انجام داده است اما امروز خودم شرایط سخت تردد معلولین در شهر را تجربه کردم و از این پس برای مهم‌ بیشتر تلاش خواهیم کرد.

علی نجفی افزود: برای تردد راحت تر معلولان به زودی اتوبوس ویژه معلولان را راه اندازی خواهیم کرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک هفته بهزیستی به جامعه معلولان نیشابور گفت: در حال بررسی طرح مناسب سازی مسیر های رفت و آمد برای معلولین در مجلس هستیم تا معلولین از حداقل حق خود برای انجام دادن کارهایشان‌ بهره مند باشند و خوشبختانه اغب سازمان ها به اهمیت این موضوع پی برده اند‌.

حمید گرمابی افزود: سال گذشته با مصوبه مجلس یارانه های معلولان افزایش داشت اما با توجه به تورم جامعه ارزش آن‌ پایین آمده و باید برای افزایش آن دوباره تلاش کنیم.

وی یادآور شد: با غربال مناسب فرزندان تازه به دنیا آمده یا قبل از تولد باید از معلولیت های بیشتر جلوگیری کنیم که البته هم اکنون بررسی های ژنتیکی گران است و باید به سمت استفاده بهینه از آن برویم.

همایش بزرگ پیاده روی و ویلچررانی ویژه معلولان همزمان با هفته بهزیستی با حضور مسئولان شهرستان و جمع کثیری از جامعه معلولین شهرستان نیشابور برگزار شد، در این مراسم که با همت ارگان‌های مختلف برگزار شد مسئولان نیشابوری با نشستن بر روی ویلچر از نزدیک با مشکلات افراد دارای معلولیت آشنا شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز