خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون بهداشت شورای رشت مطرح شد؛

الزام به مناسب سازی پروژه های شهرداری رشت/ انتقاد از وضعیت نامناسب محل نگهداری سگ‌های بلاصاحب

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۶۷۵

در هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به لزوم توجه به مناسب سازی در اجرای پروژه های شهرداری رشت به منظور استفاده بهتر جامعه معلولین و سالمندان از محیط شهری تاکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با تبریک پیشاپیش میلاد امام حسن مجتبی(ع) و آروزی قبولی عبادات همه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مناسب سازی محیط شهری به منظور تسهیل محیط زندگی برای معلولین، سالمندان در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد و بارها در این کمیسیون مورد تاکید واقع شده است.

فاطمه شیرزاد به نصب برخی از وسایل ورزشی، تفریحی مخصوص معلولین در پارک‌های سطح رشت اشاره کرد و گفت: افزایش ست ورزشی مخصوص معلولین و آماده سازی محیط شهری جزو مطالبات جامعه معلولین و سالمندان رشت است و اجرای اصلاحات بر اساس معیارهای شهرسازی باید در اولویت باشد.
 
وی با بیان اینکه طرح جامع مناسب‌سازی محیط شهری می‌تواند در این باره راهگشا باشد، تصریح کرد: کف پوش‌های زرد رنگ که مختص روشندلان است با سرعت خوبی در رشت در حال اجرا شدن است و یقینا تا حدودی از مشکلات این افراد می‌کاهد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت به اجرای طرح‌های سه بعدی در مسیرهای پر تردد شهر رشت اشاره کرد و گفت: این مهم با هدف زیباسازی و ایجاد نشاط در شهر رشت انجام می شود .
 
شیرزاد با اشاره به پویش (هم رکاب شو) در ۲۹ اردیبهشت افزود: این پویش در راستای توجه دادن به روز جهانی رفتن به محل کار با دوچرخه شکل گرفته است و می تواند در کاهش حجم ترافیک در شهر بسیار موثر باشد.
 
وی به اتفاقاتی که اخیرا پیرامون محل نگهداری از سگ های بلاصاحب رشت در اطراف کارخانه کودآلی رخ داده است اشاره کرد و گفت: بارها در این باره به سازمان پسماند شهرداری رشت تذکر داده شده است و در حال حاضر مدیریت سازمان باید پاسخگو باشد.
 
عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط شهری باید در قالب یک طرح جامع با تشکیل کارگروه مشترک ما بین بهزیستی و شهرداری رشت انجام شود اظهار کرد: فرهنگ سازی بحث مغفول مانده در مناسب سازی محیط شهری برای جامعه معلولین و سالمندان است.
 
بهراد ذاکری با تاکید به تدوین طرح جامع مناسب سازی محیط شهری افزود: این مهم باید در دستور کار شهرداری رشت قرار بگیرد.

وی به ۲۹ اردیبهشت ( روز جهانی رفتن به محل کار با دوچرخه) اشاره کرد و گفت: باید در این باره برنامه ریزی های اساسی انجام تا از بروز هر گونه حوادث رانندگی جلوگیری شود.
 
ذاکری با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب آسفالت در برخی از مناطق شهر رشت بیان کرد: متاسفانه در برخی از خیابان های اصلی شهر رشت شاهد چاله های عمیقی هستیم که از آن جمله می توانیم به محله کویخ اشاره کرد.
 
وی به فیلم متتشر شده پیرامون محل نگهداری از سگ های بلاصاحب در جنب کارخانه کودالی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: با مراجعه به این محل با وضعیت نامناسب نگهداری از سگ‌های بلاصاحب مواجه شده و چندین لاشه سگ در داخل محدوده فنس کشی شده نگهداری سگ ها مشاهده کردیم.
 
ذاکری به بیانیه انتشار یافته از سوی سازمان پسماند شهرداری رشت پیرامون محل نگهداری از سگ های بلاصاحب اشاره کرد و گفت: سازمان پسماند در این باره بیانیه ای سراسر دروغ منتشر کرده و متاسفانه سرنوشت چند قلاده سگ دیگر که از وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی برخوردار بودند نیز نامعلوم است.
 
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر اینکه چون انسانها قدرت در اختیار دارند نباید دیگر موجودات را مورد آزار و اذیت قرار بدهند افزود: سازمان پسماند شهرداری رشت به جای عذرخواهی از مردم به واسطه این رفتار ظالمانه با حیوانات بیانیه ای سراسر دروغ در فضای مجازی انتشار داده و به عنوان ناظر سازمان پسماند از این بابت شرمنده شهروندان بوده و عذرخواهی می‌کنم .
 
ذاکری با تاکید بر اینکه مسئولیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در رشت را برعهده می‌گیرم، گفت: با موافقت رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت شورای رشت این مسئولیت را برعهده می گیرم و به زودی جلسات مربوط به این مبحث را برگزار می‌کنم .
 
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با تبریک بیست و هفتم اردیبهشت مصادف با روز روابط عمومی با اشاره به مبحث مناسب سازی اظهار کرد: اقدامات شهرداری رشت در حوزه مناسب سازی محیط شهری قابل تقدیر است.
 
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه اقداماتی که پیرامون مقوله مناسب سازی انجام می شود چند منظوره است افزود: با این اقدام کودکان خردسال و همچنین سالمندان نیز از فضای مناسب بهره مند می شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه قدردان اقدامات تشکل های حامی حیوانات در رشت هستیم گفت: متاسفانه مجموعه سازمان های شهرداری رشت در تامین اعتبار مورد نیاز به شدت با مشکل مواجه هستند و این موضوع بسیاری از اهداف و برنامه ها را به تاخیر انداخته و امیدواریم به زودی این مشکلات برطرف شود.
 
یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت ترکیبی از مشکلات عدیده است اظهار کرد: افراد با توجه به دغدغه های خود انتظارات مشخصی دارند.
 
فرهام زاهد با بیان اینکه عملکرد شورای رشت رافع مسئوولیت سازمان پسماند شهرداری نیست افزود: همانطوری که نیروهای مجموعه های مختلف شهرداری رشت پیرامون حقوق معوقه و غیره دغدغه های خود را با اعضای شورا مطرح می کنند سازمان پسماند نیز می توانست مشکلات خود را با اعضای شورا مطرح کند.
 
وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود این جلسه در راستای رفع مشکل سگ های بلاصاحب برگزار شود گفت: بهراد ذاکری به عنوان عضو شورای رشت وظیفه نظارتی خود را در باره موضوع سگ های بلاصاحب انجام داده است و متاسفانه فضای برخی از رسانه ها به دلیل عملکرد بد مسئوولین مسموم است.
 
کارشناس معاونت شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد پیرامون مبحث مناسب سازی فضای شهری برای جامعه معلولین و سالمندان اظهار کرد: پارک های توحید، ملت، مفاخر و پارک شهر و همچنین خیابان های امام خمینی، شهدا، نامجو و مطهری به عنوان چهار پارک و مسیر پرتردد در سطح شهر شناسایی شده است و قصد داریم ضوابط مناسب سازی در آنها اجرایی شود.
 
ملیسا خزلی با بیان اینکه اصلاح ورودی پارکها جهت استفاده معلولین با ویلچر و غیره به شهرداری های مناطق پنجگانه رشت ابلاغ شده است افزود: مناسب سازی نیازمند اختصاص اعتبار جداگانه نبوده و جزو ضوابطی است که باید در پروژه های در دست اجرا مورد توجه باشد.
 
شهردار منطقه یک رشت نیز در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به مبحث مناسب سازی محیط شهری اظهار کرد: در سالهای گذشته متاسفانه مقوله مناسب سازی محیط شهری فراموش شده بود اما خوشبختانه چند سالی است که این مهم بسیار مورد توجه قرار دارد.
 
ناصر عطایی به اقدامات شهرداری منطقه یک رشت پیرامون موضوع مناسب سازی اشاره کرد و گفت: در قرار دادهای منعقد شده در شهردای منطقه یک مبحث مناسب سازی مورد توجه قرار دارد و در محدوده پارک توحید رشت نیز نسبت به نصب ست ورزشی مخصوص معلولین، احداث سرویس بهداشتی مناسب و غیره اقدام شده است.
 
ساسان مهدی زاده شهردار منطقه پنج رشت نیز در این جلسه با اشاره به احداث سرویس بهداشتی های مناسب سازی شده در این منطقه اظهار کرد: در رمپ ها و پیاده روسازی ها به این مهم توجه شده است و سه پیمانکار پیاده روسازی در این منطقه به اجرای مناسب سازی الزام شده اند.
 
مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به احداث رمپ در ایستگاه های خط اتوبوس شهر رشت اظهار کرد: یکسری پارکینگ هایی ویژه معلولین در سطح رشت ایجاد شده و در تلاشیم تا این پارکینگ ها افزایش پیدا کند.
 
حسن هادی زاده به ۲۹ اردیبهشت مصادف با روز رفتن به محل کار با دوچرخه با عنوان( پویش هم رکاب شو) اشاره کرد و گفت: برای برخی از مسیرهای رشت در این روز برنامه ریزی هایی انجام شده است .
 
انیسه سروش مسئوول دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان استانی نیز در این جلسه با اشاره به سند بازآفرینی شهر رشت اظهار کرد: ارائه طرح جامع پیرامون مناسب سازی محیط شهری جزو وظایف سازمان بهزیستی نبوده و این مهم باید در تمامی پروژه های عمرانی مورد توجه باشد.
 
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از اعضای شورای رشت انتظار داریم به جای خودزنی مدیران شهرداری نسبت به رفع مشکلات مساعدت کنند اظهار کرد: انتظار می رفت به جای پخش فیلم مربوط به محل نگهداری سگ های بلاصاحب با بنده تماس می گرفتند تا در اسرع وقت مشکلات برطرف شود.
 
علیرضا حاجی پور با بیان اینکه اکثریت سگ های حاضر در آن محدوده مریض هستند افزود: دستگاه قضا بنده را به خاطر سگ گزیدگی یکی از شهروندان محاکمه کرد و امیدوارم در بیان هر گونه مطلبی انصاف را رعایت کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه سازمان پسماند شهرداری رشت بدون دریافت کمترین اعتباری درباره نگهداری از سگ های بلاصاحب در حال فعالیت است گفت: تا کنون ریالی از این بابت دریافت نکرده ایم .
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به اینکه احداث مکان مناسب به منظور نگهداری از سگ های بلااصاحب حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: تمام سعی خود را به منظور جذب این اعتبار به صورت دولتی به کار بسته ایم و معتقدم
عدم تمایل برخی از دامپزشکان در انعقاد قرار داد با سازمان پسماند پیرامون ساماندهی سگ های بلاصاحب نشان از وجود مافیایی در این باره است.
حاجی پور با بیان اینکه دست هر فردی که بخواهد کمترین تعاملی درباره ساماندهی سگ های بلاصاحاب با سازمان پسماند انجام بدهد را میبوسم گفت: درگیری با نگهبان راه صحیحی برای کمک به رفع مشکل سگ های بلاصاحب در رشت نیست.
 
عضو هیئت مدیره سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با انتقاد از نحوه نگهداری سگ های بلاصاحب توسط سازمان پسماند اظهار کرد: به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان پسماند از نگهداری سگ های بلاصاحب در آن محدوده بی اطلاع بودم.
 
پیمان بازدیدی با بیان اینکه یک ماه پیش به مدیریت سازمان پسماند در این باره تذکر دادم افزود: وقتی بابت فقدان ظرف آب مورد نیاز سگ ها با مدیریت پسماند شهرداری رشت تماس گرفتم به بنده گفت که سگها می توانند از چاله آب باران رفع تشنگی کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه انسانها اجازه دخالت در حکمت خدا ندارند گفت: با حضور در محل نگهداری سگ های بلاصاحب در جنب کارخانه کودآلی چندین لاشه سگ مشاهده کردم که به واسطه فقدان غذا در آن محدوده توسط سگ های دیگر خورده شده بود.
 
بازدیدی با اشاره به اینکه معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره پسماند شهرداری از راه اندازی این مکان بی اطلاع است افزود: متاسفانه شرایط نگهداری سگ های بلاصاحب در آن مکان بسیار نامناسب بوده و باید چاره ای اساسی در این بار اندیشیده شود.
 
با توجه به اعتراضات مردمی پیرامون حضور سگ های بلاصاحب در محلات مختلف رشت و با هدف ساماندهی این سگ ها، با موافقت رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت بهراد ذاکری عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر به عنوان مسئوول کمیته ساماندهی و غربالگری سگ های بلاصاحب انتخاب شد و مقرر گردید وی هر هفته گزارشی از روند غربالگری سگ های بلاصاحب در رشت شامل پلاک کوبی، عقیم سازی، واکسناسیون، ساخت سرپناه در داخل محوطه برای سگ ها به این کمیسیون ارسال و در مدت زمان کمتر از سه ماه مبحث ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت به اتمام و نتیجه برسد.
 
در این جلسه چند تن از فعالان تشکل های حامی حیوانات به ایراد پیشنهادات و انتقادات خود پیرامون نحوه نگهداری و ساماندهی سگ های بلاصاحب توسط سازمان پسماند شهرداری رشت پرداختند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز