خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برداشت خربزه از 7 هزار هکتار مزارع تایباد آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۲۴۳

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت محصول خربزه از هفت هزار هکتار مزارع این شهرستان آغاز و روانه بازار شد.

محمد میری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: خربزه یکی از محصولات به نام تایباد است که هر سال پس از برداشت به کل استان‌های کشور صادر می‌شود. این شهرستان از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول بعد از تربت جام رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

وی پیش بینی برداشت این محصول جالیزی از مزارع تایباد را بیش از 140 هزار تن اعلام کرد و افزود: خربزه گیاهی از خانواده کدوئیان است که دارای میوه درشت و آبدار و شیرین بوده و میوه این گیاه حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین A و C و سلولز است.

میری مطرح کرد: در طول دوره کاشت، داشت و برداشت این محصول به ازای هر هکتار به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ نفر روز اشتغال ایجاد می‌شود.  او تصریح کرد: در راستای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سال زراعی جاری در ۱۰۰ درصد مزارع خربزه تایباد مبارزه بیولوژیک انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با توجه به کمبود آب و صرفه جویی در مصرف آن اظهار کرد: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۸۰ درصد از مزارع خربزه میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۰ میلیون نشای خربزه در این شهرستان تولید شد که کشت نشایی این محصول هم طی چند سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان این منطقه روبرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز