خبرگزاری کار ایران

در سال زراعی جاری صورت خواهد گرفت؛

برداشت بیش از ۴٠ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت شهرستان نیشابور

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۰۸۳

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: انتظار برداشت بیش از ۴٠ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت شهرستان در سال زراعی جاری داریم که رشد ٧٠ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمد علی فرهمندراد در این خصوص افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۲۰۰ ریال بوده که کشاورزان با مراجعه به مرکز خرید گندم نسبت به تحویل محصول مازاد بر نیاز خود اقدام نمایند. 

وی تصریح کرد: این مقدار گندم از سطح زیر کشتی معادل ۱۶ هزار هکتار آبی و دیم برداشت می شود که در مقایسه با سال گذشته با توجه به بارش خوب باران حدود ١۰ درصد سطح زیرکشت افزایش یافته است.

وی خاطرنشان شد: میزان مبارزه با علف هرز در شهرستان ۸ هزار و ٩٣٧ هکتار و زنگ زرد گندم ۴١٠ هکتار اعلام شد. همچنین ٧۵٠ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است. 

مدیر جهادکشاورزی به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به راه اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح و پیش بینی تولید گندم، کشاورزان باید قبل از مراجعه به مراکز خرید از طریق این سامانه از وضعیت ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی مطلع و در صورت مشکل ابتدا با مراجعه به کارشناس پهنه نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

فرهمندراد یادآور شد: کشاورزان باید با ارسال کد ملی ١۰ رقمی خود به سامانه ٣۰۰۰٨١٣۶٠٠ از وضعیت اطلاعات هویتی، سطح زیرکشت و پیش بینی تولید خود مطمئن گردند.

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی نیشابور نیز در خصوص خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: در حال حاضر یک سیلوی دولتی در این زمینه در کنار سه مرکز خرید تعاون روستایی در بخش های شهرستان، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می نمایند.

علیرضا زارعی افزود: ظرفیت ذخیره سازی گندم در مبادی فوق ۸۰ هزار تن در شهرستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز