خبرگزاری کار ایران

افزایش شیوع و بروز اتیسم در یزد / وجود 300 کودک مبتلا به اتیسم در شهرستان میبد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۷۹۹

معاون توانبخشی بهزیستی یزد با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز اتیسم شهرستان میبد گفت: شیوع و بروز اتیسم رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ غنیمت اظهار داشت: مرکز اتیسم رویای زیبا با ظرفیت خدمات دهی به 40 نفر کودک مبتلا به اتیسم دو شهرستان میبد و اردکان راه اندازی شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی یزد با اشاره به گستردگی اختلال اتیسم در میان کودکان و افزایش روزافزون مبتلایان به این اختلال ادامه داد: در شهرستان میبد پیش بینی می شود حدود 300 کودک مبتلا به اتیسم با طیف های مختلف باشند.  

وی درباره کودکان مبتلا به اختلال اتیسم افزود: نقص در ارتباط  و تعامل اجتماعی، علایق محدود در رفتارها یا فعالیت های تکراری، مشهود بودن علائم اختلال ازحدود 18ماهگی مهم‌ترین علایم اتیسم است و با توجه به مادام العمر بودن اختلال اتیسم در صورت غربالگری و تشخیص، آموزش و توانبخشی بهنگام بهبودی نسبی خواهند یافت.

غنیمت تعداد کودکان پذیرش شده در مرکز اتیسم میبد را 8 کودک ذکر کرد و گفت: کادر درمان این مرکز در قالب روانشناس، روانپزشک و پزشک به کودکان مبتلا به این اختلال، در اموری چون کاردرمانی، گفتار درمانی و دیگر موارد درمانی به ارائه خدمت می پردازند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد راه اندازی این مرکز را در راستای ارائه آموزش‌ها و اقدامات توا‌بخشی دانست و اضافه کرد: وجود چنین مراکز و آموزش‌هایی که توسط آنها به خانواده‌ها داده می‌شود در توا‌بخشی کودکان اثربخش است.

وی افزود: اینکه خانواده بداند در ارتباط با رفتار فرزند دارای اتیسم چه رفتاری داشته باشد و محرک‌های تشدیدکننده را شناسایی و کنترل کند در این مراکز آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ نخستین مرکز اتیسم میبد با مساحت 200 مترمربع شامل قسمت‌های گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی سنجی و اتاق بازی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز