خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد:

زیلوبافان میبد بیمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۹۱۹

زیلوبافان شهرستان میبد که از مزایا و خدمات بیمه‌ای برخوردار نیستند می‌توانند زیرپوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، حسن ابراهیمی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد) در دیدار با اعضای خوشه زیلوی استان به تاریخچه این صندوق اشاره کرد و گفت: تمام افرادی که در حرفه زیلو بافی اشتغال داشته و به هر دلیلی از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند، می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان عضو شده و بیمه خود را پرداخت کرده و از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.

او با اشاره به ثبت شهر میبد به عنوان شهر جهانی زیلو در شورای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: زیلوبافی در میبد سابقه‌ای دیرینه دارد بدین ترتیب برای حل مسائل و مشکلات این قشر پر تلاش باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه  آمار، درآمد و بیمه زیلوبافان باید استخراج و مورد بررسی قرار گیرد افزود: زیلوبافان و رشته‌های مرتبط با این حرفه که فاقد بیمه هستند می‌توانند زیرپوشش بیمه صندوق یادشده قرار گرفته و از مزایای آن شامل مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‌مند شوند.

او در ادامه با اشاره به خدمات این صندوق که یکی از چهار صندوق عمومی کشور است ادامه داد: این صندوق فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستائیان، عشایر و کشاورزان در کشور برای دریافت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است.

قدیمی‌ترین و در عین حال نفیس‌ترین زیلوهای میبد، به قرن ۱۲ هـ .ق تعلق دارد و بر روی آن بیست و چهار سجاده طراحی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز