خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

5 شهر استان قزوین فاقد شهردار است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۰۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: پنج شهر استان قزوین قزوین فاقد شهردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخ زاد روز چهارشنبه در نشست مشترک با شهرداران و معاونان مالی آنان که با حضور محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، گفت:  ۱۱ هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری ها در سال جاری برای مناطق ۲۵ گانه شهری استان است که سه هزار میلیارد ریال آن از محل درآمد ارزش افزوده پیش بین شده و در مقایسه با اعتبارات عمرانی استان که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، با یک رقم چند برابری روبرو هستیم.

وی مشکلات شهرهای استان را اجرای طرح جامع دانست و گفت: مشکلات ۱۷ شهر ما در استان با قانون طرح جامع گره خورده که برای حل این مشکل با وزارت کشور در حال رایزنی هستیم.

فرخ زاد تصریح کرد: طرح‌های جامع اختیارات استانی را در شهرهای تابعه خویش سلب کرده و اختیارات را به شورای عالی معماری شهرسازی کشور واگذار کرده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین همچنین گفت: درحال حاضر امکان الحاق ۲۰۰ متر فضای سبز به شهرهای ما وجود ندارد و همه این تصمیمات باید در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب برسد که سبب ساز مشکلات بسیاری شده است.

فرخ زاد اظهار داشت: گاهی اوقات پیش آمده که یک محدوده جزو طرح هادی شهری بوده و پس از ابلاغ طرح جامع مشاهده شده که همان محدوده از حیطه شهری خارج است که این موراد حقوق مردم را تضییع می کند.

وی به فقدان شهرداری برای پنج شهر استان قزوین پرداخت و گفت: نبود شهرداری در این شهرها و گاهی انتصاب ۶ سرپرست شهرداری در یکسال برای یک شهر سبب شده تا با حجم عظیمی از تغییرات مدیریتی همراه شویم.

این مسئول با بیان اینکه خدمات زیربنایی نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز اختصاص یابد، بیان کرد: در این رابطه مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انجام شده و قرار است اقدامات لازم را پیگری کنیم؛ اگر چه هم اکنون نیز برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه در دست اقدام است و تیم مدیریت بحران استان وارد عمل شده است.

فرخ زاد به اتخاذ وحدت رویه در آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ تاکید کرد و گفت: مشکلات موجود در اجرای این آراء نیازمند نشست های مشترکی با دستگاه قضایی است و این تعاملات باید روز به روز افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار قزوین استفاده از اوراق تسویه به منظور حل مشکلات مالی در شهرداری ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اوراق تسویه می تواند بخش اعظمی از مشکلات مالی مجموعه مدیریت شهری را برطرف کند که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز