خبرگزاری کار ایران

تداوم خطر ریزگردهای سمی گاوخونی تا پایتخت ایران

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۴۷

شهردار اصفهان گفت: ریزگردهای سمی ناشی از تالاب گاوخونی در مسیر جهت وزش باد نه تنها اصفهان، دلیجان و قم که پایتخت ایران را به خطر می اندازد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی با اشاره به اینکه آب زاینده رود، اولویت اول ماست و آب نه برای اصفهان و نه برای کشاورزی بلکه برای تالاب گاوخونی و نجات همه مردم ایران ضروری است، تصریح کرد: اگر آب به تالاب گاوخونی برسد آب برای کشاورزی شرق هم فراهم می شود و به قول حقوقدانان این موضوع یک تحصیل حاصل است.

وی افزود: اگر تالاب گاوخونی با این سطح وسیع به زودی آبگیری نشود اعلام خطر می‌کنم که می تواند تمام کشور را به خطر بیندازد. ریزگردهای سمی در مسیر جهت وزش باد نه تنها اصفهان، دلیجان و قم که پایتخت ایران را به خطر می اندازد و اگر مسئولی احساس مسئولیت می کند باید به مسئله آب اصفهان به عنوان مسئله اول کشور بیندیشد.

نوروزی ادامه داد: در این زمینه ما در حد وسع خود هرکاری که لازم بوده انجام داده ایم و تلاش خود را ادامه خواهیم داد تا شاهد جاری بودن زاینده رود از ابتدا تا انتها باشیم.

وی بیان کرد: ما اجازه ندادیم آب زاینده رود فقط در محدوده 12 کیلومتری شهر اصفهان، چرخش داشته باشد چراکه این کار اشتباهی است، آب باید از صفر تا 420 کیلومتری این مسیر حرکت کند و این خواست همه کشاورزان است.  

شهردار اصفهان تصریح کرد: اطمینان دارم دغدغه های فرماندار اصفهان نیز همین مسائل است و در تعامل با شهرداران مختلف استان و بخشدارها هر روز شاهد بهبود وضع روستاها خواهیم بود. ما نباید محلی فکر کنیم باید با هم باشیم تا هم افزایی ایجاد و جامعه قدرتمند شود چراکه جامعه قدرتمند بهتر می تواند مسائل را حل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز