خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه‌ای انجام شد؛

توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۳۳

تفاهم‌نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس میان شرکت‌ فولاد هرمزگان، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت مادکوش، شرکت صبافولاد خلیج فارس، شرکت گلگهر، ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران عنوان کرد: پس از چهار سال موضوع تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقه خلیج فارس عملیاتی شد در ابتدا شرکت فولادتکنیک به عنوان شرکت مشاور انتخاب و گزارش‌ها به تمامی شرکت‌های صنایع معدنی ارسال شد.

یونسان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد ما با محدودیت زمین مواجه هستیم در نتیجه تجمیع شرکت‌های موجود در منطقه در اولویت قرار گرفت در این راستا شرکت‌های هرمزگان، صبافولاد و شرکت‌های بخش خصوصی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در این بین شرکت فولاد مبارکه بسیار راغب به همکاری بود و طرح توسط شرکت‌های مبارکه، هرمزگان و صبافولاد مجدانه بازبینی شد تا در قرارداد به اجماع رسیدیم.

وی شرکت گلگهر را به عنوان تامین کننده مواد اولیه معرفی کرد و افزود: امروز شاهد امضای تفاهم‌نامه بین هفت شرکت هستیم تا در قالب کنسرسیوم به تولید 10 میلیون تن فولاد دست یابیم.

در ادامه جلسه تبادار مشاور اجرایی مدیرعامل ایمیدرو این طرح را یک طرح ملی دانست و گفت: امروز را برای توسعه فولاد به فال نیک می‌گیریم اما در این بین لازم است مسئولان در هرمزگان همکاری لازم را برای فراهم سازی زیرساخت‌ها مهیا کنند.

وی افزود: برای تولید 10 مییون تن فولاد نیازمند 17 میلیون تن سنگ آهن هستیم که در این بین حضور شرکت گلگهر لازم است.

درادامه مراسم عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه این طرح را در راستای طرح جامع فولادی دانست و گفت: این طرح در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است اما اجرای آن اراده جدی می‌طلبد.

وی تاکید کرد: باید آورده‌های شرکت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد تا در آینده برای ادامه دچار مشکل نشوند.

عظیمیان عزم شرکت فولاد مبارکه را در این طرح جدی دانست و افزود: یک دست صدا ندارد باید همه باهم باشیم تا پروژه زودتر به نتیجه برسد.

وی افزود: لازمه اجرای این طرح این است که شرکت گلگهر سهم 30 درصدی در آن داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: طبق مطالعات فولاد مبارکه تمام قوا در راستای توسعه قدم برداشته است و هزینه‌های فولاد مبارکه در راستای طرح جامع فولادی است.

همچین در ادامه جلسه همتی استاندار هرمزگان عنوان کرد: با توجه به اهداف کشور برای دستیابی به 55 میلیون تن فولاد طرح تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقه خلیج فارس تعریف شد در این منطقه همه عناصر مانند آ‌ب، حمل و نقل و اراده وجود دارد.

وی ادامه داد: واحدها توان ندارند که به تنهایی به این تولید دست یابند این میزان تولید نیازمند تجمیع توان شرکت‌ها در قالب کنسرسیوم است.

همتی این طرح را یک طرح ارزنده برای مردم، دولت و کشور دانست و افزود: این طرح برای کشور اهمیت بالایی دارد انتظار ما این است در این تفاهم‌نامه‌ها سرعت عمل و جدیت اعمال شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رییس هیات‌عامل ایمیدرو در پایان جلسه گفت: خوشبختانه برای اجرای این طرح زیرساخت‌های لازم مانند آب و گاز فراهم است. همچنین 160 مگاوات برق برای این طرح تامین شده در صورت کمبود می‌توانیم بر این میزان اضافه کنیم.

خداداد غریب‌پور درباره تامین مواد اولیه این طرح عنوان کرد: مواد اولیه این طرح از منابع داخلی و خارجی تامین خواهد شد.

وی افزود: از زمان تشکیل شرکت‌ها 5 سال بازه زمانی برای آن در نظر گرفته شده است .

غریب‌پور  هزینه لازم این طرح را 5 میلیارد دلار برآورد کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان از هفت شرکت در اجرای این طرح تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز