خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس:

سه نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس امسال اجرایی می‌شود

کد خبر : ۱۷۴۷۲۲

اهمیت طرح های نیروگاهی در این منطقه به عنوان زیرساخت صنایع معدنی مانند صنایع آلومینیوم و فولاد بسیار بالاست و زمینه را برای تشویق سرمایه گذاران به منظور حضور در این منطقه فراهم می کند / با بهره برداری از طرح های مذکور بیش از سه هزار شغل جدید در منطقه ایجاد خواهد شد.

سه طرح نیروگاهی با ظرفیت ۱۷۰۰ مگاوات و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امسال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هندیان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: نیروگاه های مذکور شامل طرح نیروگاه صبا با ظرفیت ۹۷۲ مگاوات و سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون دلار، نیروگاه نما به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلار و نیروگاه شرکت غدیر اوکسین به ظرفیت ۲۳۵ مگاوات و سرمایه گذاری ۱۰۲ میلیون دلار هستند.
وی افزود: اهمیت طرح های نیروگاهی در این منطقه به عنوان زیرساخت صنایع معدنی مانند صنایع آلومینیوم و فولاد بسیار بالاست و زمینه را برای تشویق سرمایه گذاران به منظور حضور در این منطقه فراهم می کند.
هندیان ادامه داد: چند طرح دیگر منطقه ویژه در سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد که از جمله آنها می توان به نصب تجهیزات مکانیزه مربوط به طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله از ۶ به ۱۲ میلیون تن اشاره کرد که با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال اجرا می شود.
وی اظهار داشت: همچنین فاز نخست فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار، فاز نخست آب شیرین کن شرکت مذکور برای تولید ۱۰ هزار مترمکعب آب شیرین در شبانه روز و یک طرح تولید قیر با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۵۵ میلیون دلار از دیگر طرح هایی است که امسال آماده بهره برداری خواهد شد.
هندیان درباره سرمایه گذاری های انجام شده در سال ۹۲ گفت: شاخص های سرمایه گذاری مصوب شده و در دست اقدام مربوط به سال ۹۲ در مجموع شامل ۹ طرح با مجموع سرمایه گذاری ۳/۳ میلیارد دلار بود که عملیات اجرایی بعضی از این طرح ها شروع شده و یا طبق برنامه ریزی انجام شده در سال ۹۳ شروع خواهد شد و تعدادی از طرح ها نیز مراحل قانونی سرمایه گذاری را طی کرده و در شرف انعقاد قرارداد واگذاری زمین هستند.
وی در پایان افزود: با بهره برداری از طرح های مذکور بیش از سه هزار شغل جدید در منطقه ایجاد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز