خبرگزاری کار ایران

نباید تنها ادعای حفاظت و صیانت از باغات داشت اما رای به غیرباغ بدهیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۲۸۳

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از رای دادن به غیرباغ بودن برخی پلاک‌های ثبتی گفت: نمی‌توانیم ادعای حفاظت و صیانت از باغات داشته باشیم و مدام رای به غیرباغ بودن بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در بخشی از یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا که به بررسی پلاک‌های ثبتی برای تشخیص باغ و غیرباغ بودن صورت گرفت.

شورای شهر تهران مرجع تشخیص باغ و‌ غیر باغ بودن است. کارشناسان طی بررسی اعلام کردند که این ملک باغ است و عکس‌های موجود نیز نشان می‌دهد که ملک باغ است.

وی در او ادامه افزود: اگر رای به غیر باغ بدهید ۳۰ اصله درخت موجود در باغ قطع می‌شود؛ این در حالی است که هر درخت برای خود ارزش اکولوژیک دارد و قطع کردن آن‌ها محدود کردن ریه‌های تنفسی شهر است و برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کند.

نوری با اشاره به اثر تخریبی مصوبه برجباغ اظهار کرد: یادمان نرود که مصوبه برجباغ از سال ۸۲چه بر سر باغات تهران آورد و آن‌ها را نابود کرد.این رویه غلط نباید به هیچ عنوان ادامه پیدا کند.

 اعضای شورای شهر تهران به باغ بودن این ملک رای دادند

در ادامه جلسه باغی با ١٠٠اصله درخت متعلق به بنیاد شهید مورد بررسی قرار گرفت که کمیسیون شهرسازی و معماری آن را غیرباغ اعلام کرد.

عضو کمیسیون ماده ٧قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران در واکنش به نظر کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر غیرباغ بودن این ملک گفت: این باغ متعلق به بنیاد شهید و در ادامه یکی دیگر از باغ های بنیاد است که باید حتما حفظ شود.

نوری در ادامه تصریح کرد: معتقدم باغ‌هایی که متعلق به نهادهای عمومی هستند و درواقع متعلق به مردم‌اند باید حفظ و به مردم بازگردانده شوند.

در ادامه این ملک رای به غیرباغ بودن گرفت که نوری در واکنش به آن گفت: ما خودمان را گول میزنیم، نمی‌توانیم ادعای حفاظت و صیانت از باغات داشته باشیم و مدام رای به غیر باغ بودن بدهیم.

هاشمی در ادامه افزود: با گول زدن وجدان ما آرام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز