خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران به ایلنا خبر داد:

دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان در سال از پیمانکاران بابت جمع‌آوری زباله‌های خشک

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۳۲

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی با پیمانکاران تجمیع زباله‌های خشک در فصل پایانی سال خبر داد.

زهرا صدراعظم نوری (رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از آنجا که زباله‌های خشک دارای ارزش اقتصادی بالایی است و برای افراد جذابیت دارد، در فصل پایانی امسال هماهنگی انجام دادیم و با پیمانکاران مناطق شهرداری قراردادی بسته شد تا بابت زباله‌های خشکی که از هر منطقه جمع‌آوری می‌کنند، به شهرداری هزینه پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش بالای زباله‌های خشک وقتی قرار باشد، هر پیمانکاری بابت زباله‌هایی که از یک ناحیه یا منطقه جمع‌آوری می‌کند، پرداختی داشته باشد، انگیزه بیشتری می‌یابد تا در این حوزه ساماندهی ایجاد کند و از این طریق جلوی کار کتفی‌ها و زباله‌رباها نیز گرفته می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که چند درصد از زباله‌گردها به پیمانکارها وابسته هستند، بیان کرد: من در حال حاضر آماری در این خصوص ندارم، اما نیروهای پیمانکاران کاملا مشخص هستند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: معمولا کارگران پیمانکاران لباس مشخصی دارند که آرم پیمانکاری نیز روی آن زده شده است.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: در گذشته پیمانکاران بابت زباله‌های خشکی که جمع‌آوری می‌کردند، سالانه ۱۲ میلیارد تومان به شهرداری پرداخت می‌کردند، اما این رقم در مقابل ارزش زباله‌های خشک بسیار ناچیز بود، ضمن اینکه ارزش اقتصادی زباله در مناطق مختلف فرق می‌کند؛ به طور مثال در مناطق برخوردار برخی از زباله‌های خشک ارزش اقتصادی بالایی دارند و بعضی کالاهای ارزشمندی هستند؛ بنابراین این کالاها می‌توانند تبدیل به پول یا بازیافت شوند و دوباره در جریان تولید و مصرف قرار گیرند.

صدراعظم نوری اضافه کرد: طی قراردادهای منعقد شده، رقم ۱۲ میلیارد اکنون تا ۲۰۰ میلیارد افزایش یافته که البته این رقم نیز قابل افزایش است، چراکه ارزش زباله‌ها بیش از این است. در چنین شرایطی پیمانکاران سعی می‌کنند، زباله‌ها را به موقع جمع‌آوری کنند تا زباله‌جمع‌کن‌های دیگر نتوانند آنها را بردارند.

وی درباره ساماندهی زباله‌گردها توسط پلیس، گفت: باید دید پلیس چه اقدامی‌انجام می‌دهد. معمولا پلیس خیلی با شهرداری همراه است و کمک خوبی برای ما بوده است. در مواقعی که شهرداری دچار معضل بوده و با چالش‌های جدی دست و پنجه نرم می‌کرده، پلیس خیلی همراهی کرده است. بنابراین ما پلیس را مقابل خود نمی‌بینیم و اقدام آنان را به چشم مداخله نگاه نمی‌کنیم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: حتما پلیس با مدیریت شهری هماهنگی خواهد کرد تا طی یک همکاری کارها انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز