خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شورا صورت گرفت؛

تجلیل از سه فعال فرهنگی در کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۸۲

از سه فعال فرهنگی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت تجلیل شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در هفتاد و هفتمین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، بودجه سازمانهای سیما، منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در سال ۱۳۹۸ بررسی شد.

محمد حسن عاقل‌منش در این نشست با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آستانه چله انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدا و امام راحل و همه انسانهای والامقامی که در طول انقلاب برای خدمت به مردم تلاش کردند تا امروز ما به چهلمین سال پیروزی انقلاب برسیم را گرامی می داریم و امیدوارم اصل مهم انقلاب که ارتباط با مردم و خدمت به مردم بوده و هست بتواند همچنان پرشتاب پیگیری شده و مشکلات و تنگناها هم با تلاش دلسوزان و انسانهای انقلابی مرتفع گردد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت سپس ایام فاطمیه را تسلیت گفت و از خداوند بزرگ درخواست کرد تا همگان از دعای خیر این بانوی بزرگ اسلام بهره مند شوند.
 
توسعه گذرهای فرهنگی به اقتصاد شهر هم کمک می کند
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت به بازدید خود به همراه سیدآبادی از گذر فرهنگی خواهر امام و پیرسرا اشاره کرد و گفت: اجرای گذرهای فرهنگی به عنوان طرح و پروژه فرهنگی مورد تاکید هستند و با توسعه آنها اقتصاد شهر نیز مورد تاثیر قرار می گیرد مثلاً گذر فرهنگی پیرسرا قابلیت تبدیل به یک گذر تولید و عرضه صنایع دستی در شهر را دارد و از آنجایی که محله سکونت بسیاری از مشاهیر و بزرگان شهر است، پتانسیل تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی را نیز دارا است و همچنین گذر فرهنگی خواهر امام و اتصال آن به ساغریسازان هم که در طرح بازآفرینی شهر رشت مورد توجه قرار گرفته می تواند به قطب جذب گردشگر تبدیل شود.
 
وی سپس به روز ۱۲ بهمن ماه سالروز اعدام چهار مشروطه خواه رشت اشاره کرد و بیان داشت: در این روز ما برنامه ای در محل یادمان شهدای مشروطه داشتیم و متعاقب آن نمایشگاه عکس و اسناد نهضت مشروطه در عمارت تاریخی حاج میرزا خلیل رفیع با مجموعه جناب آقای حسن اکبری برپا شد که این دومین کار نمایشگاهی ایشان بوده است.
 
عاقل منش همچنین با قدردانی از تلاشهای مهندس کاظم دلشاد طراح و مجری ساخت نماد شهدای مشروطه در خیابان پرستار رشت به دلیل اجرای این طرح ماندگار سپاسگزاری کرد و در ادامه از حسن اکبری مجموعه دار گیلانی، مهندس کاظم دلشاد مجری طرح نماد شهدای مشروطه و مهری شیرمحمدی مدیر سایت گیل مهر تجلیل و قدردانی نمود.
 
سپس عاقل‌منش از نینا پنجه‌ای معاون سازمان‌سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و مرتضی شعبانی نماینده ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت خواست درباره وضعیت بودجه این سازمانها و مراکز در سال ۱۳۹۸ نظر و دیدگاه خود را بیان کنند که هر یک از آنها توضیحات کاملی در باره کلیات، ویژگیها و آیتم های مختلف بودجه سازمان خود توضیح دادند.
 
پنجه ای گفت: فعالیتهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در دو بخش نگهداری و بازپیرایی فضای سبز و انجام فعالیتهای فرهنگی در جهت زیباسازی فضای شهری تعریف می شود که باید بودجه و اعتبار لازم در هر دو بخش در بودجه سازمان در سال ۱۳۹۸ لحاظ شود تا کارها بر طبق روال صورت پذیرد.
 
علیرضا حسنی هم تاکید کرد: سیاستهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بر اساس بودجه و به طور برنامه محور و با تزریق نقدینگی مناسب و به موقع اجرا می شود.
 
وی افزود: غنی سازی اوقات فراغت، افزایش مشارکت اجتماعی، اشاعه فرهنگ شهروندی و افزایش نشاط اجتماعی از سیاستهای اصلی و مهم این سازمان در سال ۱۳۹۸ است که هم راستا با آن تلاش می‌شود تا گام‌هایی در جهت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی همچون فرهنگسرا و زمین‌های ورزشی برداشته شود.
 
مرتضی شعبانی هم به عنوان نماینده مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت فعالیتهای این روابط عمومی را در سه بخش انتشارات، فعالیتهای رسانه یی و تبلیغات تشریح کرد و خواستار همکاری اعضای شورا برای تحقق اعتبارات لازم در اجرای این برنامه ها شد.
 
علیپور: از موازی کاری پرهیز شود
 
محمدحسن علیپور عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با تاکید بر اینکه بسیاری از فعالیتهای مرتبط با سازمان فرهنگی در بخشهای دیگر انجام می شود که این موازی کاری به اجرای درست و دقیق برنامه ها لطمه وارد می سازد.
 
وی افزود: در تصویب بودجه امسال شهرداری باید همه اعضا به طور دقیق و فعال نظر بدهند تا در سال ۱۳۹۸ که از نظر اقتصادی سال سختی خواهد بود، اجرای برنامه ها با مشکل روبه رو نشود.
 
علیپور به طلب برخی از سازمانهای مردم نهاد، هیاتهای مذهبی و مراکز فرهنگی از شهرداری خبر داد و گفت: باید انجام و اجرای فعالیتهای فرهنگی شهرداری یکپارچه سازی و ساماندهی شود.
 
در پایان این نشست، عاقل منش تاکید کرد: هر چه ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از تنگناها، مشکلات، ویژگیهای کاری و خواسته های سازمانهای فرهنگی شهرداری رشت بیشتر مطلع شویم و آگاهی یابیم بهتر می توانیم در تحقق برنامه ها از طریق تلاش برای تخصیص اعتبارات لازم کمک کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز