خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

جمع‌آوری پسماند در برخی محله‌ها روزانه ۳ بار انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۶۹

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در شهرهای اروپایی هفته‌ای سه بار جمع آوری پسماند انجام می شود، اما این کار در برخی محلات تهران روزانه ۳ بار صورت می‌گیرد که این به دلیل فرهنگ غلط مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در پایان یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا زباله در تهران اینقدر زیاد است و شهر کثیف شده است، گفت: شهر تهران از دیدگاه من تمیز است. در بسیاری از شهرهای اروپایی کار جمع‌آوری زباله و پسماند هفته ای ۳ بار انجام می شود، اما در برخی محله های تهران روزانه ۳ بار این عمل انجام می شود.

 رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: البته جمع آوری زباله در تهران غیراستاندارد و خارج از عرف جهانی است. نباید این حس در شهروندان ایجاد شود که هر زمانی زباله تولید کنند، شهرداری آن را جمع آوری می کند و راهکار آن تغییر فرهنگ شهروندان و همچنین کاهش تولید زباله است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه تهران بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۱۴ میلیون جمعیت روزانه دارد، گفت: در این شهر باید رفتار شهروندان در خصوص موضوع پسماند اصلاح شود و آنها باید به کمک مدیریت شهری بیایند و اینکه ما فقط از مدیریت شهری انتظار داشته باشیم، درست نیست.

وی ادامه داد: اگر پیمانکاران فعال در حوزه پسماند قصوری انجام دهند با آنها برخورد می شود.

نوری ادامه داد: مناطق شهرداری تهران مسئول نظارت بر عملکرد پیمانکاران پسماند هستند و سازمان مدیریت پسماند فقط نقش مدیریت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر عملکرد پیمانکاری مطلوب نباشد، قراردادش تمدید نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز