خبرگزاری کار ایران

صالحی در بازدید از حراج تهران:

هنر ایران سهم قابل توجهی در حراج های جهانی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۳۵۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز با حضور در هتل پارسیان آزادی از گالری حراج تهران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی در حاشیه این بازدید گفت: هنر ایران سهم قابل توجهی در حراج های جهانی دارد و این نشان می دهد که سرمایه گذاری هنری می تواند نمایه ای از هویت ایران باشد و دیپلماسی فرهنگی کشورمان از این طریق استحکام یابد.

وی درباره تاثیر برگزاری چنین حراج هایی بر اقتصاد هنر، افزود: در ایران دانشگاه های بسیاری در حوزه هنرهای تجسمی داریم که هر ساله فارغ التحصیلانی دارد و این امر باعث می شود این هنر را از منظرهای مختلف جدی تر بگیریم.

صالحی در عین حال تصریح کرد: در دهه های اخیر اتفاقات خوبی برای هنرهای تجسمی افتاده که از آن جمله می توان به حراج تهران اشاره کرد که اولین حراج با حضور ٨٠ اثر مبلغ ٢میلیارد فروش داشت و اکنون ٣٠میلیارد فروش داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تولیدات تجسمی به اقتصاد این حوزه کمک می کند و سابقه ٧ ساله برگزاری حراج تهران می تواند مبنای رشد این حراج باشد و با این نگاه باید اقتصاد هنر را جدی تر گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برگزاری حراج ها و گالری های هنری نشان دهنده این است که هنرمندان حوزه تجسمی می توانند در کنار خلاقیت هایشان از زاویه اقتصادی هم نگاه قابل توجهی به هنر تجسمی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: هنر ایران سهم قابل توجهی در حراج های جهانی دارد و با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان قابل مقایسه نیست و این نشان می دهد که سرمایه گذاری هنری می تواند نمایه ای از هویت ایران باشد و دیپلماسی فرهنگی ما از این طریق تحکیم یابد.

در این بازدید سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی را همراهی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز