خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

۸۸ درصد مردم ایران تاکنون تئاتر نرفته‌اند/ شهرها به محل خواب و کار تبدیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۰۹

وزیر ارشاد گفت: براساس آمارها حدود ۸۸ درصد مردم کشور تاکنون به سینما نرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی در همایش یک‌روزه معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که عصر امروز به میزبانی البرز برگزار شد، با بیان اینکه امید است این اجتماع فرصت خوبی برای عمران و آبادانی بیش از پیش کشور باشد، افزود: توسعه روزافزون شهرنشینی در کشور پیام‌های متعددی را برای ما دارد.

وزیر ارشاد افزود: استان البرز به‌عنوان یک استان جوان با رشد سریع مهاجرت آثار جدیدی را از هویت ملی در خود دارد. البته یکی از راه‌های برون‌رفت از خطر آسیب‌های توسعه شهرنشینی، تعریف شهر به عنوان یک زیست بوم است چراکه اکنون شهرها به محل خواب و کار تبدیل شده‌اند.

صالحی ادامه داد: در راستای ارتقا شاخص‌های فرهنگی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی و بمنظور کمک به احداث پردیس سینمای امید در شهرهای فاقد سالن سینما در کشور با مشارکت شهرداری‌ها، تفاهم نامه‌ای بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون وزیر و رییس سازمان سینمای ایران امضا شد.

وی تصریح کرد: بیش از هزار شهر در کشور از امکان سینما بی‌بهره هستند و براساس آمارها حدود ۸۸ درصد مردم کشور تاکنون به سینما نرفته‌اند. با بررسی‌های صورت گرفته در شرایط کنونی شهرهای کشور با مشکل جدی کمبود فضاهای فرهنگی و هنری مواجه هستند که باید معاونین عمرانی استانداری‌های سراسر کشور در پروژه‌ها این امکانات مهم را لحاظ کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به مشکل بافت های فرسوده اضافه کرد: حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده داخل‌شهری و مناطق حاشیه‌نشین درگیر هستند و حل این مشکل نیازمند همت جدی نهادهای مختلف و مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز