خبرگزاری کار ایران

اعزام تیم ۱۸ نفره پزشکان متخصص برای ویزیت جانبازان شیمیایی سردشت

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۵۷

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعزام تیم پزشکی ۱۸ نفره ای متشکل از پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف جهت ویزیت و معاینه جانبازان به سردشت خبر داد.

به گزارش ایلنا, محمدرضا صدیقی مقدم با اشاره به بمباران شیمیایی شهر سردشت در تیرماه ۱۳۶۶ گفت: تیم پزشکی ۱۸ نفره ای از طرف اداره مصدومین شیمیایی و مرکز تحقیقات دانشگاه شاهد متشکل از پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف مرتبط با مصدومیت‌های شیمیایی به سردشت اعزام شدند و طی مدت ۲ روز ۱۵۰ تا ۲۰۰ جانباز شیمیایی این شهرستان را در زمینه‌های تخصصی داخلی، چشم، پوست، ریه و روان‌پزشکی، ویزیت و معاینه می‌کنند.

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از چند سال پیش کلینیک شیمیایی سردشت راه‌اندازی شده است و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه شاهد اقدامات لازم را برای انجام امور درمانی و پایش و کنترل سلامت جانبازان شیمیایی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هرسال طی یک یا ۲ نوبت تیمی از طرف بنیاد برای معاینه و کنترل یا درمان عوارض جانبازان شیمیایی به سردشت اعزام می‌شود، افزود: تیم پزشکی که عازم سردشت شده است شامل متخصصان مختلف از جمله چشم، ریه، گوش، پوست، داخلی، روانشناس، فیزیولوژی، ایمونولوژی و جراحی مغز و اعصاب است و جانبازانی که به دلیل پیشرفت یا پیدا شدن عوارض جدید شیمیایی نیاز به درمان‌های خاص دارند و نیز جانبازانی که توسط استان معرفی می‌شوند طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه توسط این تیم معاینه می‌شوند.

صدیقی مقدم ادامه داد: مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای بررسی مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی این جانبازان در تیم یاد شده حضور دارد. پس از ویزیت و معاینه، جانبازانی که خدمات درمانی موجود در کلینیک برایشان کافی نیست به مراکز درمانی دیگر مناطق و تهران اعزام می‌شوند تا فرآیند درمانی آن‌ها کامل شود.

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل و نگهداری پرونده الکترونیکی درمان جانبازان گفت: علاوه بر معاینات، پرونده بالینی تشکیل و به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم برای دیگر پزشکان معالج ارسال شود. از سوی دیگر سیستمی در حال راه‌اندازی است تا جانبازان در صورت نیاز به درمان در شهری مثل تهران بدون مشکل بتوانند به مرکز و پزشک مربوطه مراجعه کنند و پس از طی مراحل درمانی به شهر خود بازگردند.

وی در پایان گفت: در چند سال اخیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ساختار تخصصی این کلینیک تقویت شده است به نحوی که کلینیک مذکور در حال حاضر در ۹ تخصص پزشکی ارائه خدمت می‌کند. از طرف دیگر با همکاری دانشگاه شاهد طرح پایش سلامت تخصصی در شهرستان سردشت اجرا شد و تمام مصدومین شیمیایی سردشت تحت پوشش مراقبت‌های ویژه فعالانه قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز