خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد:

کاهش اسراف در فراورده های خونی در استان

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۹۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: عدم اسراف در فراورده های خونی، مهمترین دستاورد تعامل دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در کمیته استانی انتقال خون استان قزوین که امروز در سالن جلسات باغستانهای استان قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاشهای دکتر برادران مدیرکل سابق انتقال خون استان بیان کرد: از اتفاقات خوب در سنوات گذشته در استان، تعامل و همکاری دوسویه بین دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستانهای وابسته به علوم پزشکی، بیمارستانهای تامین اجتماعی و خیریه و سازمان انتقال خون استان بود که مجموعا منتج به این شد که اسراف در فراورده های خونی به حداقل برسد و دورریز و ضایعات در فراورده های خون، بسیار کاهش یابد که برای استان مایه عزت است.

وی گفت: با زحمت و هزینه زیاد و نبود ملزومات مصرفی، مردم تشویق به خون دهی می شوند و فرآورده ها استخراج و تفکیک می شود و حیف است که به دلیل بعضی از فرآیندهایی که باید تجدید نظر می شد این فرآورده ها اسراف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: با مصادیق بروز و عینی که صرفه جویی در مصرف فرآورده های خونی است، باید سعی شود تا از ضایعات فرآورده ای که از خون دهندگان حاصل می شود، جلوگیری شود.

مهرام ادامه داد: مصرف خون در بیمارستان‌هایی چون شهید رجایی، ولایت و بوعلی به علت انجام تعداد بالای اعمال جراحی و همچنین مراجعان بیماران خاص بیشتر از بیمارستان‌های دیگر است.

وی همچنین با اشاره به تعرفه گذاری خدمات انتقال خون گفت: این تعرفه‌ها از سال ۹۴ در راستای طرح تحول سلامت و به منظور کاهش هزینه‌ها و پرداختی‌های مردم در سطح ملی تصویب و اجرا شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی دخالتی در قیمت گذاری ها ندارند، البته در حال حاضر این تعرفه‌ها متناسب با هزینه‌ها نیستند.

مهرام گفت: همه همکاران شبکه بهداشت و سلامت، با تعهدی که در استخراج این فراورده ها دارند در صیانت و استفاده بجا از این فرآورده ها تلاش کرده و در پیشگیری از ایجاد ضایعات تلاش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز