خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

مردم و بیت‌المال از ساخت یک فیلم برای شهیدباکری مهم‌تر است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۵۰

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر قرار است به عنوان شهردار ارومیه، برای آقا مهدی فیلم ساخته شود، باید شهرداری ارومیه این فیلم را تهیه کند و شاید بهتر باشد به عنوان فرمانده لشکر عاشورا این فیلم ساخته شود.

به گزارش ایلنا، فریدون بابایی اقدم در تشریح دلایل مخالفتش با کمک مالی شهرداری برای تولید فیلم شهید باکری، اظهار داشت: دلیل مخالفت من شناختی است که از این شهید دارم. اولا اعتقاد دارم؛ شهید باکری نیازی به معرفی ندارد و آنقدر شناخته شده است که نمی‌توانیم با ساخت یک فیلم، ایشان را بیشتر معرفی کنیم. اکنون از کودک و نوجوان گرفته تا افراد بزرگسال، همه این شهید را می‌شناسند و بارها در محافل مختلف و رسانه‌ها به این شهید پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که در جلسه علنی شورا نیز به عنوان تنها فرد مخالف این طرح صحبت کردم و رای هم ندادم، اگر چندین بار هم چنین لوایح و طرح‌هایی مطرح شود، بازهم رای نخواهم داد چون مهم‌ترین موضوع برای من مردم و بیت‌المال است.

بابایی اقدم مدعی شد: وقتی که شهید باکری به همسر خود می گوید که حق ندارد حتی چند جمله در مورد کارهای شخصی را با خودکاری که مخصوص امور عمومی و جزو بیت‌المال است، بنویسید قطعا این شهید راضی نیست که امروز با وضعیت مالی شهرداری و جامعه، مبلغ یک میلیارد و هشتصد هزار تومان برای ساخت مجموعه‌ای اختصاص داده شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: اگر قرار است به عنوان شهردار ارومیه، برای آقا مهدی فیلم ساخته شود، باید شهرداری ارومیه این فیلم را تهیه کند و شاید بهتر باشد به عنوان فرمانده لشکر عاشورا این فیلم ساخته شود.

وی افزود: به نظرم بهتر است با همین مبلغ که رقم قابل توجهی نیز است، به نام شهید باکری کارهای فرهنگی ماندگاری مانند کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت، ساخت یک مجموعه فرهنگی به نام شهید باکری و… انجام دهیم.

بابایی اقدم تصریح کرد: یکی از ادله‌های تصویب این بود که یک طرح سرمایه‌گذاری است و اگر فرمانداری نیز این طرح را تصویب کند، برای اجرا ارسال خواهد شد. اگر سرمایه‌گذاری است، در بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری بحث مهم عبارت است از اینکه اگر یک ریال هزینه می‌کنیم، لااقل ۲ ریال سود کنیم. آیا این فیلم که مبلغ نزدیک ۲ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، می‌تواند چهار میلیارد،۱۰ میلیارد، ۱۶ میلیارد فروش کند، کارگردان این فیلم در آثار قبلی خود چقدر هزینه کرده و چه مقدار فروش داشته است؟

وی با بیان اینکه این اقدام، مشکل_قانونی نیز دارد، خاطرنشان کرد: آیا قانون به شهرداری اجازه داده است که با ترک تشریفات به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان با یک فرد قرارداد ببندد؟ این سوالی است که فکر نمی‌کنم کسی بتواند پاسخش را بدهد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز