خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

شفافیت در امور موجب کاهش فساد اداری می شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۴۰

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شفافیت در امور تأثیر شگرفی در کاهش فساد اداری دارد که باید به آن توجه کنیم. اگر لغزندگیها را از بین نبریم امکان لغزش وجود دارد و شدت برخوردها اثرگذار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان که با حضور ابوالحسن فیروزآباد برگزار شد، بیان کرد: نظام اسلامی دستاوردهای مهمی در این چهل ساله داشته و گاهی این دستاوردها با سیاه نمایی بیان نمی شود .

وی گفت: این در حالی است که در بعضی از حوزه ها این دستاوردها و پیشرفت ها، هفتصد برابر آنچه بوده که در طول تاریخ ایران وجود داشته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از این حوزه ها فضای مجازی است که گاها مثل شمشیر دولبه بوده و به خوبی از آن استفاده نمی شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شفافیت در امور تأثیر شگرفی در کاهش فساد اداری دارد که باید به آن توجه کنیم. اگر لغزندگیها را از بین نبریم امکان لغزش وجود دارد و شدت برخوردها اثرگذار نیست.

محمدی افزود: باید به سمت دولت الکترونیک حرکت کرده و همه چیز شفاف باشد که این امر موجب از بین رفتن لغزشگاه می شود. شفاف سازی حتی تاثیر بیشتری از برخوردهای قهری برای مقابله با فساد دارد، البته به معنای عدم مقابله و برخورد با خائنان و مفسدان نیست و این مقوله نیز در جای خود لازم و ضروری است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگرچه شاید در برخی عرصه‌های مربوط به فضای مجازی خوب عمل نشده است اما در این حوزه دستاوردهای زیاد و قابل توجهی نیز داشته ایم که نمونه آن ساقط کردن پهپاد پیشرفته و رادار گریز آمریکایی توسط متخصصان ایرانی بود و آنچه اتفاق افتاده کار محیرالعقولی بود که در منطقه اتفاق افتاد و ایران توانایی زیادی در زمینه دانش هوا فضا دارد.

وی ادامه داد: در سایر حوزه ها به جز حوزه اقتصاد که بی دقتی کردیم و باید به فرمایشات رهبر توجه می کردیم، وضعیت مثال زدنی در دنیا داریم و توانستیم سرپا بایستیم.

محمدی گفت: امروز در زمینه قدرت نرم، به جایگاه مطلوبی رسیده ایم و باید در این حوزه، از ظرفیتهای بومی بهره گیری کنیم و با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک، به این امر باید تسریع بخشیم. چرا که مهمترین راه مقابله با فساد، شفافیت و روشن کردن مسایل برای عموم مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز