خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد:

لزوم تقویت تولید ناخالص ملی/ غفلت از پژوهش‌ها در عرصه تولید و اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۴۷

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: باید تولید علم و پیوند علم، صنعت و کشاورزی را داشته‎ باشیم و تولید ناخالص ملی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در مراسم روز معلم در دانشگاه کار قزوین واحد الوند ضمن بزرگداشت روز معلم و تبریک روز کارگر اظهار کرد: این دو قشر در تنگناها در فراز و فرودها بار سنگینی را بر دوش داشته‌اند و نقش بسزایی ایفا کرده‎‌اند.

وی افزود: چشم‌انداز کشور 1404 شعور زمینه‌های سیاسی و قرار گرفتن در قله منطقه است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت کشور در زمینه تولید علم و فناوری ادامه داد: ایران اسلامی از نظر علوم سرآمد بوده و درتمام زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

محمدی اضافه کرد: کشور ما در بعضی زمینه‌ها جزء سه کشور دنیا بوده و کشور در این مقوله در رتبه ممتاز قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا از پژوهش‌ها بهترین استفاده را می‌برند و تبدیل به ثروت و چرخه اقتصاد و تولید شغل می‌شود اما ما غفلت داشته‌ایم از زحمات و ظرفیت‌های معلمان در حوزه پژوهش بهره نگرفته‌ایم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: استان قزوین استانی کشاورزی و قطب صنعتی است و همه ظرفیت‌ها را داریم و باید به نحو مطلوب ا زاین ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: باید تولید علم و پیوند علم و صنعت و کشاورزی را داشته‎ باشیم و تولید ناخالص ملی را تقویت کنیم؛ این در حالی است که بسیاری از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشمندان کشور را در بیرون استفاده می شود.

محمدی ادامه داد: نباید منتظر باشیم که بیرون از کشور دست معجزه‌آسایی به ایران کمک کند بلکه باید خلأها را رفع کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علم وفناوری فعال‌تر شوند.

وی مطرح کرد: معلمان رسالت خود را به نحو احسن انجام داده‌اند اما در کسب و کار نتوانسته‌ایم مثمرثمر باشیم و از پایان‌نامه‌ها به نحو مطلوب استفاده نکرده‌ایم.

این نماینده مجلس یادآور شد: در تولید علم جایگاه خاصی داریم ولی در تولید ثروت نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز