خبرگزاری کار ایران

تقویت هویت ایرانی در برابر آماج تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۸۰

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر کمیسیون ملی برند، در اولین نشست هم‌اندیشی تولیدکنندگان محصولات خلاق و مدیران سازمان توسعه تجارت در جشنواره تصویر صادرات با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری و اصحاب رسانه گفت: تحریم تنها تجارت خارجی کشور را تحت تأثیر قرار نداده بلکه هدف آن هویت، اعتماد و باور مردم نسبت به گذشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در این نشست اظهار داشت: در گذشته قدرت نظامی، میراث تاریخی و منابع زیرزمینی معیار ارزیابی قدرت یک کشور بود اما امروزه برندهای یک کشور تعیین کنندۀ قدرت آن در دنیا هستند.

وی افزود: هدف تحریم‌ها ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله بین آنها و نظام حاکم است تا ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ملت و هویت ملی را تضعیف کند اما سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی توسعه برند تجاری کشور  بازگرداندن و تقویت هویت ملی به عنوان بستر توسعه برند تجاری است.

مودودی در خصوص اهمیت جشنواره تصویر صادرات گفت: اگر این جشنواره با مشارکت فعال هنرمندان به صورت یک رویه درآید، با بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و مستعد، نخبگان هنرمند و اساتید متبحر و مجرب کشور در عرصه تولید محصولات خلاق می‌توان رونق صادرات هنر ایران در سطوح بین‌المللی را انتظار داشت و تجارت هنر را نیز به هنر تجارت افزود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: محصولات خلاق اعم از فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای، تبلیغاتی و فرهنگی ظرفیت توسعه صادرات را داشته اما تا کنون بصورت هدفمند مورد حمایت و هدایت قرار نگرفته‌اند.تجاری‌سازی، بین‌المللی‌سازی و کمک به حضور پایدار در بازارهای مستعد جهانی از جمله رسالت‌های سازمان توسعه تجارت برای تقویت و تنوع‌بخشی به سبد صادراتی غیرنفتی کشور است.

دبیر کمیسیون ملی برند با اشاره به اینکه دشمنان ایران در سطح بین‌المللی با استفاده و بهره‌گیری از نفوذ رسانه‌ها مصمم به تخریب نام و برند ایران به ترفندها و متدهای مختلف هستند، بیان کرد: هدف جشنواره تصویر صادرات خارج کردن استعدادها و هنر بین‌المللی نهفته و پنهان  کشور از زیر غبارهای زمانه و تخریب‌ها و  منفی‌بافی‌های دشمنان است و اینکه این تندیس‌های زرین در برابر آفتاب حقیقت و دیدگان جهانیان قرار گیرد، تأکید بر داشته‌های افتخار آمیز فرهنگی و تاریخی و قصه‌های ناگفتۀ برندهای ایرانی دانست.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد که این نشست آغازگر یک نهضت جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی کشور  بوده و اینکه تصویر حقیقی و ماندگار از ایران در دنیا ارائه شود.

گفتنی است، نخستین جشنواره تصویر صادرات، اسفندماه سال 1398 برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز