خبرگزاری کار ایران

رای مثبت اعضای شورا به کلیات تفریغ بودجه 96 شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۹۳

در جریان یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر کلیات تفریغ بودجه 96 شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش حسابرس و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران در جلسه علنی امروز شورا مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، به درخواست رئیس شورای شهر با بیان توضیحاتی درباره روند بررسی گزارش تفریغ بودجه 96، از اعضا درخواست کرد به کلیات آن  رأی دهند که با مخالفت سیدمحمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مواجه شد.

وی با بیان اینکه رأی دادن به کلیات یعنی قبول کلیات گزارش تفریغ بودجه اظهار داشت:پیشنهاد می کنم تا زمانی که تکالیف ۴۳ گانه ای که برای شهرداری تعریف شده است، به سرانجام نرسیده به آن رای ندهیم.

حجت نظری در تایید صحبت های میرلوحی اظهار داشت: در جلسه قبل تصمیم بر آن شد هر کدام از اعضا نکات خود را درباره گزارش تفریغ اعلام و سپس درباره آن رأی گیری شود. با تایید کلیات رسیدگی به مشکلات فایده ندارد.

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در توضیح مفصل بین گزارش تلفیق و تفریغ گفت: گزارش تفریغ در واقع گزارش علمکردی است که ملاحظات آینده را برای عدم تکرار برخی از اشکالات در نظر می گیرد. قانون همیشه پیش رو است.

وی ادامه داد: ذی حساب شهرداری گزارشی از شهرداری بدون شرکت ها و سازمان ها تهیه کرده و حسابرس شورا نیز آن را بررسی کرده است. این گزارش در نهایت در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده و تکالیفی برای آنکه جامع تر باشد، تعریف شده است.

نظری با اشاره به بندهای مختلف این گزارش از جمله بند 5،7، 9،10 و12گفت: ابهاماتی در این بندها وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

سیدحسن رسولی در ادامه گفت: برخی از انتظارات اعضا درباره گزارش تفریغ بحق است اما انتظارات ما از تفریغ بودجه قابل برآورده شدن نیست. ما تکالیفی را برای شهرداری و حتی برای شورا تعیین کرده ایم تا در سال های بعد این نقایص تکرار نشود. این گزارش ها به ما کمک می کند تا بازخوردی از بودجه ریزی داشته باشیم.

در انتها گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ و کلیات آن با ۱۸ رأی موافق و دو رأی مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز