خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت مطرح کرد:

تاکید علوی بر لزوم توجه به محلات کم برخوردار در بودجه سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۴۲

رئیس شورای شهر رشت طی مکاتبه ای با سرپرست شهرداری رشت، تاکید کرد:توجه به محلات کم‌برخوردار را در بودجه سال ۹۸ سرلوحه بررسی‌های خود قرار دهد.

به گزارش ایلنا از رشت، آذرماه، فصل بودجه نویسی شهرداری‌های آغاز می‌شود و شهرار طبق قانون وظیفه دارد تا پایان دی ماه بودجه پیشنهادی خود را برای سال آتی تقدیم شورای شهر کند و شورای شهر نیز تا اول اسفند ماه فرصت دارد تا پس از بررسی کدهای درآمد و هزینه ای بودجه در کمیسیون های تلفیق، بودجه سال آتی را تصویب و برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال کند.

محوریت بودجه نویسی در سالهای اخیر بر مبنای تقسیم درآمد و هزینه ۵ منطقه شهرداری رشت بوده است اما با شکل گیری سرای محلات از یک سو و بررسی مشکلات هر محله در مناطق مختلف که از طریق جلسات میز خدمت شورای پنجم بررسی شده است، بودجه نویسی بر محوریت محلات و با اولویت مناطق کم برخوردار ضروری است.
 
افزون بر آن در سند باز آفرینی، ابلاغی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی به شهرداری ها صورت گرفته تا علاوه بر بازآفرینی بافت تاریخی، ۱ تا ۲ محله حاشیه نشین شهر رشت نیز باید بعنوان پایلوت بازآفرینی گردد. به نحوی که شرایط و امکان زیست بهتر برای ساکنان این محلات، محیا گردد.
 
بیشترین محلات حاشیه شهر رشت، در دو منطقه ۴ و ۵ متمرکز شده است.
افزون بر دو منطقه یاد شده، مناطقی هستند که درآمد زایی کمتری نسبت به مناطقی چون منطقه یک شهرداری رشت دارند.
 
بر همین اساس لازم است تا بودجه مناطق نیز با لحاظ کردن مناطق کم برخوردار از یک سو و به تبع آن محلات حاشیه نشین نظیر: پیرکلاچای، آزاد، صف سر، انتهای حمیدیان، کوی حسینی، فخب، جیرده، انتهای جماران، پاسکیاب، نخودچر و ... مورد توجه بیشتری قرار گیرند، تا بخشی از مشکلات این محلات کمتر شود.
 
در همین راستا، سید امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت طی مکاتبه‌ای با سرپرست شهرداری رشت، تاکید کرد:  توجه به محلات کم برخوردار را در بودجه سال ۹۸ سرلوحه بررسی های خود قرار دهند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز