خبرگزاری کار ایران

معاون کل وزارت بهداشت به شایعات پایان داد:

قصد تغییر هیچ مدیر توانمندی را نداریم / کمبود تنها 21 قلم دارو

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۵۰۱

معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به شایعاتی درباره تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بنا نداریم مدیری که موفق عمل می‌کند آن را در مسئولیت دیگری استفاده کنیم.

به گزارش  ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر اجرای سیاست های  کلان وزارت بهداشت و موفقیت های روز افزون این مجموعه؛ همچنان عده ای معتقدند این تلاش ها باید متوقف و پیشتازی ها پایان یابد.

در کنار شایعات روزمره ای که در همه ادارات پچ پچ می شود و پایانی ندارد و دیوار این شایعات هر روز بلند و بلند تر می شود و اغلب به وزرات خانه مربوطه هم می رسد، روز چهارشنبه معاون کل وزرات بهداشت برای تبیین سیاست های کلان وزارت بهداشت در بین اساتید و مسئولان حضور یافت تا این مهم را مطرح کند و بگوید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تمام این سال ها برای ما الگو بوده و ضمن تقدیر از مجموعه این دانشگاه به ریاست دکتر بهادر، اعلام کرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنان پیشتاز است و توانسته سیاست های وزرات بهداشت را به درستی اجرا کند.

حریرچی با تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه در اجرای سیاست ‌های جدید وزارت بهداشت، یکی از موفق ‌ترین دانشگاه ‌های علوم پزشکی کشور است که به همین منظور تلاش داریم برای  ارزیابی  بیشتر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و الگوبرداری از  برنامه‌های موفق، برخی برنامه‌های عملیاتی این دانشگاه را در کشور اجرایی کنیم.

معاون کل وز‌یر بهداشت خطاب به اساتید و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از فعالیت های ریاست دانشگاه گفت:با توجه به اینکه امروزه شاهد هستیم دکتر بهادر در حوزه مدیریتی به موفقیت های  چشمگیری دست پیدا کرده، معتقدیم این موفقیت ها بایستی ادامه داشته باشد و بنا نداریم مدیری که موفق عمل می کند آن را در مسئولیت دیگری استفاده کنیم.

حریرچی دکتر بهادر را فردی پرتوان و با تجربه دانست و گفت: این مسئولیت باید همچنان ادامه داشته باشد، زیرا یک دانشگاه موفق قادر خواهد بود بیشترین و مطلوب ترین خدمات درمانی و بهداشتی را به شهروندان ارائه دهد که این مهم جزو اهداف بلندمدت وزرات بهداشت است.

حریرچی در بخش دیگری از صحبت های خود به توانمندی مجموعه سلامت کشور در توسعه خدمات رسانی به مردم اشاره کرد و اظهارداشت: خوشبختانه کمبودهای دارویی برای ایران کمتر از 1.5 درصد است که این عدد در تمام دنیا یک موضوع همیشگی است.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت، یک تا یک و نیم درصد کمبود دارو در تمامی نقاط دنیا را تأیید می‌کند افزود: این میزان در ایران نیز با وجود تمام تحریم‌ها کمتر از 1.5 درصد از مجموع 3600 قلم دارو است.

حریرچی با تأکید بر اینکه کمبود هر یک قلم دارو نامطلوب است، گفت: با وجود مشکلات ارزی و فشارهای تحمیلی علیه کشور و با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست وزارت بهداشت به ‌گونه ای تبیین شده که داروهایی که نمونه ایرانی دارد، وارد نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز