خبرگزاری کار ایران

در استان البرز صورت گرفت؛

ثبت 40 درصد آمار هدف در سامانه کنترل فشار خون/ طرح تا دو هفته آینده ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۱۷

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، گفت: تا کنون 253 هزار نفر، معادل 40 درصد از آمار هدف گذاری شده استان البرز در طرح کنترل فشار خون در سامانه ثبت شده اند که از این تعداد 15 درصد مشکوک به فشار خون بالا هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله  براتی، امروز در نشست خبری با اشاره به طرح غربالگری فشار خون، گفت: در قالب اطلاع رسانی این طرح ملی از روز عید فطر شروع شد و همچنان در سرتاسر کشور ادامه دارد.

وی افزود: بالغ بر هزار و 200 ایستگاه ثبت فشار خون اعم از ایستگاه های ثابت و سیار در استان البرز فعال هستند که علاوه بر مراکز پزشکی و بهداشتی، چندین ایستگاه در بازار، مترو، ادارات، صنوف و ... به صورت متمرکز نسبت به ثبت فشار خون اقدام می کنند.

براتی اضافه کرد: به جز مجموع خود اظهاری و ثبت سامانه در کل کشور، تاکنون بیش از 13 میلیون نفر ثبت شده که با هدف گذاری 29 میلیون نفر در کشور این طرح تا پایان زمان مقرر ادامه دارد.

این مدیر مسئول، ادامه داد: 40 میلیون نفر بالای 30 سال هدف گذاری شده و تاکنون به صورت میانگین نیمی از افراد مورد نظر در کشور پوشش داده شده است.

وی در ارتباط با تعداد افرادی که در البرز ثبت فشار خون شده اند، تصریح کرد: تاکنون 253 هزار نفر، معادل 40 درصد از آمار هدف گذاری شده در طرح ثبت فشار خون وارد سامانه شده اند.

براتی با عنوان اینکه سطح آگاهی و دانش مردم در این خصوص بالا رفته، ادامه داد: این طرح تا 15 تیر ادامه دارد و در روزهای اخیر که تعداد مراجعه افراد بالغ بر 25 تا 26 هزار نفر رسیده است، می توان به تکمیل 670 هزار نفر و رسیدن به مرز هدف 100 درصدی خوشبین بود.

وی ضمن تاکید بر اطلاع رسانی رسانه ها در این خصوص، اذعان داشت: در روزهای ابتدا مراجعه مردم روزانه با حدود 5 هزار نفر شروع شد و با توجه به مشارکت رو به گسترش شهروندان به نظر می توان به غربالگری کل آمار هدف دست پیدا کرد.

براتی گفت: از تعداد افرادی که تا کنون در طرح ثبت فشار خون شرکت کرده اند، بیش از 15 درصد مشکوک به فشار خون بالا هستند که در مرحله بعد به مراکز درمانی ارجاع می شوند ولی آمار نهایی با اتمام طرح، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز