خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی:

پیشگیری مهمترین رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۷۹

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هزینه‌ مادی و معنوی پیشگیری بسیار کمتر است از هزینه درمان یک معتاد از همین رو رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در  همایش مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد که صبح امروز برگزار شد، گفت: مجموعه ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر یک نگاه انسانی است، خداوند در قران کریم نیز می فرماید نجات جان یک انسان بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر باید هماهنگ بوده و با هم پیش برویم و به تنهایی یک بخش نمی تواند به نتیجه برسد.

وی افزود: از نقطه صفر مرزی گرفته تا مرکز شهرها این اقدامات باید هماهنگ بوده و با هم پیش برود. اما مهمتر از همه پیشگیری است هزینه‌ مادی و معنوی پیشگیری بسیار کمتر است از هزینه درمان یک معتاد. رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز پیشگیری است.

وی ادامه داد مهمترین نکته دیگر هماهنگی همه دستگاه ها و مشارکت مردمی است این یک انتخاب نیست بلکه یک امر ضروری اجتناب ناپذیر است. امروزکه در اینجا دور هم جمع شده ایم جشن پایان کار را برگزار نمی‌کنیم بلکه آغاز است البته نمی‌خواهم بگویم که تاکنون کاری انجام نشده است اما امروز آغاز دوباره است تا بتوانیم وضعیت ایجاد شده را در این منطقه استمرار ببخشیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم منطقه در اطلاعیه کار موقت بودن این برنامه‌ها بود از همین رو در اینجا اعلام می‌کنم که این افتتاحیه و شروع یک کار بزرگ است.همه باید تلاش کنیم این اقدامات را گسترش داده و به کل کشور تعمیم دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت البته اقدامات انتظامی در این منطقه به تنهایی کافی  نیست و باید اقدامات عمرانی زیباسازی و فرهنگی و همچنین اشتغال نیز انجام شود.

سردار مومنی با اشاره به حضورش در خراسان رضوی گفت: در آنجا نیز همین موضوعات وجود داشت و با یک هماهنگی و تصمیم ابتدایی ظرفیت‌های جدیدی ایجاد شد که به طور کامل کل استان رضوی بزرگ و اطراف آن را پوشش می دهد. ما باید امروز در جامعه از همه ظرفیت ها استفاده کنیم معتقدم ظرفیت های عظیمی در کشور وجود دارد  که با هماهنگی می توان از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز