خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۲۶ درصد معتادان مواد روانگردان مصرف می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۲۶

از یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد شناسایی شده در کشور ۲۶ درصد مواد روانگردان مصرف می‌کنند / باید از مردم در این خصوص کمک بگیریم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مصرف مواد روانگردان از نگرانی‌های جهانی است و در اولویت برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جزینی در حاشیه نشست مشورتی و آموزشی منطقه‌ای مدیریت مصرف مواد شبه آمفتامینی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت مشارکت اجتماعی در مقابله و پیشگیری از اعتیاد گفت: باید از مردم در این خصوص کمک بگیریم و سازمانهای مردم نهاد در این زمینه مهم‌ترین نقش را دارند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو هزار و صد سازمان مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب، پیشگیری و درمان فعالیت می‌کنند که میزان فعالیت این نهادهای مردمی نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: تعدادی از سمن‌ها بدون مجوز فعالیت می‌کردند که با ۸۹ درصد از آن‌ها برخورد شده و در مسیر قانونی شدن قرار دارند.

جزینی با اشاره به اینکه همکاری سازمانهای مردم نهاد به صورت منطقه‌ای وجهانی از ضروریات است، افزود: یکی از نگرانی‌های جهانی مصرف مواد روانگردان است که این موضوع در اولویت برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد شناسایی شده در کشور ۲۶ درصد مواد روانگردان مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت انتشار لیست داروهای اعتیاد آور اظهار کرد: اخیرا بعد از سه سال، سه فهرست از این دارو‌ها در کمیته قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و مجازات‌ها در آن مشخص شده است.

جزینی بیان کرد: فهرست اول مشمول بند ۸ و فهرست دوم وسوم مشمول بندهای ۴ و ۵ قانون مبارزه با مواد مخدر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز