خبرگزاری کار ایران

جمالی نوبندگانی در جمع خبرنگاران:

وزیر نفت به جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می‌آید/ سرنوشت شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۱۱

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در جلسه امروز از خادمی برای بیان مطالب خود در این هیات دعوت به عمل امد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد جمالی نوبندگانی در تشریح جزئیات جلسه امروز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه از آقای هدایت‌الله خادمی که شکایتی از ایشان در مورد مطالب مطرح شده پیرامون موضوع پتروشیمی‌ها، جکت‌ها و وجود دستگاه پوز در دفتر وزیر نفت مطرح شده بود برای حضور در جلسه دعوت شد و توضیحات خود را ارائه داد. ما  پیگیر جواب کمیسیون انرژی درباره جکت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: در نهایت تصمیم جلسه این شد که از شخص وزیر نفت برای حضور در جلسه دعوت شود. چون برخی مطالب به شخص ایشان بر می‌گردد. بعد از این جلسه نظر هیأت اعلام خواهد شد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به دیگر پرونده‌های مفتوح در این هیات گفت: پرونده دیگر مربوط به مطالب مطرح شده از سوی آقای صادقی درباره شورای نگهبان است. ایشان در این جلسه توضیحاتی را ارائه کردند و قرار شد که از آقای کدخدایی برای حضور در این جلسه دعوت شود تا بعد از آن هیأت نظر خود را اعلام کند.

جمالی نوبندگانی درباره شکایت رئیس سازمان میراث فرهنگی از یکی از نمایندگان مجلس گفت: در این باره معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری هم شکایتی را مطرح کرده بود. چون احساس می‌کردیم برخی مسائل مطرح شده مستقیم به ریاست‌جمهوری بر می‌گردد. معاونت حقوقی هم توضیحاتشان را دادند که با توجه به تمامی توضیحات مطرح شده قرار شد استعلام‌های مربوطه گرفته شود.

وی افزود: از آقای اکبریان عضو هیأت و رئیس کمیسیون صنایع هم خواسته شد که درباره واگذاری صنایع مربوط به خودروسازی گزارشی به هیأت اعلام کند تا بعد از آن هیأت نظر خود را ارائه دهد.

جمالی با اشاره به شکایتی از محمود صادقی درباره توئیت او و مصاحبه‌اش  درباره بورسیه‌ها گفت: دیوان عدالت اداری در شکایت خود عنوان کرده که صحبت‌های آقای صادقی به معنای مخدوش کردن حیثیت دیوان بوده است.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: آقای صادقی در صحبت‌هایش بیان کرد که طبق مصوبه، شورای عالی انقلاب فرهنگی به شماره ۶۳۰ دیوان نمی‌تواند به مسائل آموزشی ورود پیدا کند. البته که دیوان خود را محق به این ورود می‌داند و ناظر به آن شکوائیه‌ای را از آقای صادقی به هیأت دادند.

وی تاکید کرد: قرار شد هیأت نظارت نامه‌ای را به دیوان عدالت اداری بفرستد با این سوال که مبنای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به بورسیه‌ها در دیوان چه بوده است. بعد از گزارش ارائه شده ما اعلام‌نظر می‌کنیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای صادقی صحبت‌هایی مبنی بر این داشته که سودهای گرفته شده از حساب‌های قوه قضائیه شبهه‌دار بوده و صرف پرداخت حقوق قضات و دیگر مسائل می‌شود. موضوعی که باعث شکایت قوه قضائیه شده است.

وی افزود: ما اعلام کردیم که چون پیش از این موضوع حساب‌های قوه قضائیه مطرح بود و آقای صادقی هم اعلام کرده که در صورت توهین به قضات عذرخواهی می‌کند و مجدداً هم به این موضوع تاکید داشته است، تلاش می‌کنیم که قضیه را از این طریق خاتمه دهیم. همچنین یک پرونده هم مربوط به شکایت یکی از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر از آقای صادقی به دلیل انتشار مطالبی در صفحه اینستاگرام خود درباره مسائل مربوط به ۱۶ آذر و روز دانشجو بود که قرار شد که هیأت از شاکیان بخواهد عکس مطالب را برای ما ارسال کنند تا در این باره هم اعلام نظر صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز