خبرگزاری کار ایران

جمالی نوبندگانی در جمع خبرنگاران:

مایل به استیضاح وزیر اقتصاد نیستیم/ بررسی فیلم توهین نماینده سراوان در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان/ استعلام از مراجع درباره شکایت پسران ربیعی

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۶۴۳

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: باید قبول کنیم که فشارهایی بر این نماینده برای پیگیری مسائل مردم وجود داشته و با همه این شرایط، قبول دارم که مردم توقع دارند نمایندگان با سعه صدر بیشتری رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد جواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان امروز درباره حواشی ایجاد شده پیرامون نماینده سراوان در جمع خبرنگاران، گفت: این نماینده توضیحاتی را در جلسه غیرعلنی امروز مجلس مطرح کرد که در ورودی گمرک با مشکلاتی مواجه شد و برخی افراد وی را تحریک و عصبانی کرده‌اند و جملاتی به کار برده‌اند که منجر به این اتفاق شد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم اعتراضی به این مسئله در جلسه صبح داشتند و وزیر امور اقتصاد و دارایی هم در یکی از فراکسیون‌های مجلس برای بررسی این موضوع حضور یافت. همزمان با این جلسات، جلسه عادی هیت نظارت بر رفتار نمایندگان هم صبح امروز برگزار شد و این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در کل، این حرکت از سوی هر طرف مورد تأیید نیست و رئیس مجلس هم تأکید کرد که حتما این موضوع امروز بررسی شود و ما با حضور وزیر اقتصاد این موضوع را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه البته این نماینده اگر به گذشته برگردد، قطعا این رفتار خود را تکرار نمی‌کند، افزود: اما از سوی دیگر باید قبول کنیم که فشارهایی بر این نماینده برای پیگیری مسائل مردم وجود داشته و با همه این شرایط، قبول دارم که مردم توقع دارند نمایندگان با سعه صدر بیشتری رفتار کنند. ما مایل به استیضاح آقای دژپسند نیستیم و استیضاح مربوط به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیست و نمایندگان می‌توانند این درخواست خود را مثل دیگر استیضاح‌ها ارائه دهند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تأکید کرد: این سؤال ربطی به روند بررسی این موضوع در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ندارد و صرفا از سوی برخی افراد مطرح شده که بعید می‌دانم به این دلیل استیضاح صورت گیرد.

جمالی با اشاره به بررسی شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی در جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این جلسه از صادقی دعوت به عمل آوردیم که درباره ادعاهایی که به شورای نگهبان نسبت داده بود توضیحاتی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: این نماینده توضیحاتی را درباره ادعاهای خود مطرح کرد اما قرار بر این شد یک جلسه مشترک بین صادقی و سخنگوی شورای نگهبان داشته باشیم تا این موضوع شفاف شود و تصمیم نهایی را در این باره بگیریم. صادقی می‌گوید شهودی برای این ادعاهای خود دارد که اگر نیاز باشد آنها را ارائه می‌کند ولی به ما سند و مدرکی ارائه نداده است.

جمالی با بیان اینکه شکایت حسن کامران از غلامرضا تاجگردون هم در این جلسه مورد رسیدگی قرار گرفت، اظهار داشت: نماینده مردم اصفهان معتقد بود الزاماتی در بودجه وجود دارد اما برخلاف برنامه مواردی به تصویب رسیده که توضیحاتی را در این زمینه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرد. همچنین کامران مسائلی را در مورد تحقیق و تفحص از مجلس مطرح و شکایتی از هیات رئیسه برای عدم تحقیق و تفحص ارائه کرد.  همچنین در ادامه جلسه درباره شکایت پسران ربیعی از یکی از نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و توضیحاتی ارائه شد و قرار بر این شد که درباره این ادعاها از مبادی ذیربط استعلام صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز