خبرگزاری کار ایران

سلیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

وزن ادبیات نماینده با غیرنماینده باید متفاوت باشد/ بررسی انتشار فیلم جلسه غیرعلنی در هیات نظارت / استیضاح وزیر اقتصاد به هیچ وجه به‌جا نیست

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۸۵

یک عضو هیات عالی نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به درگیری نماینده سراوان و کارممندان سازمان گمرک گفت: در نظام ما مسئولان خادم هستند و ارباب نیستند پس اگر جفایی هم بر نماینده برود نباید ناراحت بشود.

علیرضا سلیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره حواشی که اخیرا در موضوع درگیری نماینده سراوان و کارمندان گمرک پیش آمده است، گفت: به نظر من این موارد که پیش می‌آید یک اتفاق است و به هرحال این اتفاق افتاده و خیلی هم خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه این اتفاقات ذائقه مردم را تلخ کرده است، عنوان کرد: ولو اینکه یک جایی به نماینده‌ای بی‌احترامی هم بشود، توقع مردم از مجلس این است که ادبیات نماینده مجلس فاخر باشد. باید وزن ادبیات نماینده با وزن ادبیات غیرنماینده فرق کند. ممکن است دیگران نماینده را تحریک و عصبانی کنند به هرحال نباید عصبانی شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: ممکن است جایی به نماینده ظلم هم بشود و جفا هم برود اما در هر حال باید ادبیات نماینده فاخر باشد چراکه ادبیات غیرفاخر حتی روی گویش و ادبیات مردم هم تاثیر می‌گذارد، چون آن وقت مردم هم از ما یاد می‌گیرند و این به ضرر نظام و کشور است.

نماینده مردم محلات با تاکید بر اینکه نظام ما جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در این نظام مسئولان خادم مردم هستند، ما ارباب مردم نیستیم. خادم هم نباید ناراحت شود.

وی با اشاره به فیلمی که از جلسه غیر علنی مجلس منتشر شده است، عنوان کرد: من کاری به محتوای  فیلم ) ندارم ولی نفس کار انتشار مذاکرات جلسه غیرعلنی ولو بخشی از آن جلسه قطعا خلاف است چرا که جلسه غیرعلنی ۳۵ دقیقه تا ۴۰ دقیقه ادامه داشته است چرا گزینش کرده و ذره‌ای از آن را گذاشتند؟ اصلا انتشار آن خلاف است. 

سلیمی ابراز داشت: جلسه غیرعلنی بوده و آن کسی که این کار را کرده قطعا خلاف قانون عمل کرده است. اگر نماینده باشد قطعا در هیات نظارت مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده که چه کسی این فیلم را تهیه و منتشر کرده است؟، گفت:‌ بنا شده که فیلم را بیاورند چراکه فیلم جای‌جای صحن را نشان می‌دهد. فیلم بازبینی می‌شود و مشخص خواهد شد.

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل درگیری کارمندان گمرک و نماینده سراوان به‌جا است؟، گفت: نه استیضاح وزیر اقتصاد به هیچ وجه به‌جا نیست ما باید به عملکرد وزیر توجه کنیم، این موضوع به عملکرد وزیر ربطی ندارد. موضوع بر سر یک دربان و یک نماینده بوده است. من کاری به مسائل دیگر آن ندارم ممکن است آنجا اتفاقی خاصی افتاده یا نیافتاده باشد یا اینکه حق با چه کسی بوده یا نبوده کاری ندارم اما اصلا جای استیضاح در این بحث جایگاهی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز