خبرگزاری کار ایران

معاون ترافیکی راهور تهران خبرداد:

آغاز عملیات جمع آوری پل گیشا از اول تیر/ جمع آوری ۶۰ روزه پل

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۷۱۳

معاون ترافیکی راهور تهران گفت: جمع آوری پل گیشا از اول تیر آغاز و محدودیت‌های ترافیکی در اطراف آن اعمال می‌شود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رضایی­ با اعلام این خبر درباره محدودیت‌های­­ پل گیشا گفت: رانندگانی که از روی پل گیشا در جهت شرق به غرب و بالعکس تردد می‌کنند، بایستی از دوربرگردان‌های بزرگراه شهید چمران و سایر محور‌های جایگزین این پل به ویژه بزرگراه شهید حکیم استفاده کنند.

وی افزود: با آغاز جمع‌آوری پل گیشا، سنگینی بار محور‌های منتهی به این پل، بدیهی خواهد بود و به شهروندان عزیزی که قصد سفر به این محدوده را خواهند داشت، توصیه می‌شود برنامه ریزی لازم را برای سفر داشته باشند و با صبر و حوصله رانندگی کنند.

سرهنگ رضایی گفت: پیش بینی ما افزایش مشکلات ترافیکی این مقطع به ویژه با آغاز فصل بازگشایی مدارس است که بایستی برای آن زمان نیز تمهیدات ویژه تری برای جذب بموقع بارترافیکی دیده شود.

معاون ترافیکی راهور تهران افزود: محدودیت‌های طرح عمرانی پل گیشا در هر دو مسیر جنوب به شمال بزرگراه شیخ فضل اله، ورودی به جلال آل احمد­ و دسترسی شمال به جنوب بزرگراه شهید چمران به حکیم شرق است.

سرهنگ رضایی ادامه داد: همسطح سازی و فعال کردن محور تندرو و کندرو بزرگراه شهید چمران - زیر پل گیشا- در هر دو مسیر رفت و برگشت به منظور عبور حجم بیشتری از خودروها­ در روز‌های اولیه جمع آوری عرشه پل و جذب بهتر بار ترافیکی از اقدامات روان سازی است.

وی افزود: گاردیل‌های خط ویژه در مقاطع ذیل جمع آوری می‌شود:

- مسیر شمال به جنوب بزرگراه چمران از حدفاصل ضلع جنوبی پل گیشا تا دوربرگردان تازه ساخت

- مسیر جنوب به شمال بزرگراه چمران از حدفاصل باقرخان تا خروجی تونل توحید

- مسیر شمال به جنوب بزرگراه چمران از حدفاصل دوربرگردان جدید مقابل بوستان گفتگو تا زیر پل گیشا.

سرهنگ رضایی افزود: پس از ۴۸ ساعت از آغاز اطلاع رسانی، انسداد‌ها برابر طرح انجام می‌شود و تا حداقل سه روز هیچگونه عملیات عمرانی روی پل گیشا انجام نمی‌شود تا پس از­ تایید طرح تغییر مسیر توسط پلیس و نبودن مشکلات ترافیکی، عملیات عمرانی آغاز شود.

سرهنگ رضایی اظهار داشت: شهرداری موظف است نهایت تلاش خود را انجام بدهد تا قبل از پایان سال جاری در مرحله اول مسیر شرق به غرب زیر گذر پل گیشا را بهره برداری برساند.

پل گیشا در 45 روز تا دو ماه جمع آوری خواهد شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: از چند روز آینده عبور و مرور پل گیشا مسدود می‌شود و جمع‌آوری آن 45 روز تا دوماه طول خواهد کشید.

صبوری گفت: پل گیشا در سال 1360 ساخته شد اما با توجه به اینکه مقاومت لازم را در مقابل زلزله و بارهای لرزه ای ندارد، بحث مقاوم سازی آن بی معنی است و بایستی جمع آوری شود.

وی گفت: ساخت زیرگذر پل گیشا به جای مقاوم سازی آن از چند سال گذشته آغاز شد اما به خاطر شرایطی متوقف بوده و چند ماه است با تامین اعتبار کار ساخت زیرگذر آغاز شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد : احتمالا از امشب یا فردا شب پل گیشا مسدود خواهد شد تا جمع آوری در مدت حداکثر دو ماه به پایان برسد و ساخت زیرگذر با جدیت آغاز شود.

وی گفت : زیرگذر شامل سه محور عبوری خواهد بود و تلاش 24 ساعته ما بر این است در اسفند ماه ساخت آن به پایان برسد.

صبوری ادامه داد : پل گیشا بعد از جمع آوری از رده خارج نمی شود بلکه با طراحی جدیدی برای پل عابر پیاده ساماندهی می شود که به صورت ویژه طراحی و بعد از پایان کار در همین تقاطع چمران - جلال آل احمد نصب خواهد شد.

وی افزود: هزینه تقریبی ساخت پل 200 میلیارد تومان برآورد شده است اما با توجه به شرایط اقتصادی در پایان کار قیمت تمام شده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز