خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات مطرح کرد:

مشکل شعاع 120 کیلومتری را پیگیری می‌کنم/ ارتقاء آندروید گوشی برای فعالیت استارت آپ‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۶۵۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه مشکل شعاع 120 کیلومتری را پیگیری می‌کنم، گفت: باید اولویت نشست اقتصاد مقاومتی بررسی شود و پروژه‌هایی که مقیاس ملی و استانی دارند شاخص‌گذاری و پیگیری شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی امروز در سفر یک روزه به استان البرز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی حضور یافت و گفت: دولت در سال جاری 407 میلیارد تومان برآورد بودجه کرد که این رقم به 448 هزار میلیارد تومان تبدیل شد. 

وی افزود: کشور با توجه به فشار استکبار جهانی، مشکلاتی در خصوص صادرات نفت را متحمل می‌شود که برای جبران آن لازم است از مواردی چون مالیات و عوارض گمرک از فشار مالی کشور کم کند لذا دریافت این مبالغ فشاری به بخش خصوصی و داخلی وارد خواهد کرد.

وزیر معین البرز گفت: با توجه به محدود شدن صادرات نفت باید اقدامات جایگرین را در دستور کار قرار دهیم و موثرترین اقدام، تسهیل موانع تولید و رفع مشکلات بخش خصوصی است که این امر بزرگترین جهاد محسوب می شود و دومین اقدام، هم افزایی و همدلی است تا بتوان از ظرفیت های موجود، استفاده کرد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر هم افزایی بین استاندار البرز، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس، اضافه کرد: در شرایط کنونی لازم است با دلسوزی و همدلی، گروه های مختلف با یک هدف و دور از اختلاف درصدد رفع مشکلات تحمیلی باشند.

آذری جهرمی با بیان اینکه به مشکلات کوچک, رسیدگی شود تا با مشکلات بزرگ مواجه نشویم، تصریح کرد: بیشترین فشار اقتصادی، خانواده ها هستند لذا آسیب های اقتصادی نباید گریبانگیر خانواده ها باشند و موظفیم راه های شکستن فشارها را به مردم نشان دهیم.

وزیر معین البرز، گفت باید اولویت نشست اقتصاد مقاومتی بررسی شود و پروژه ها را در مقیاس خود بررسی کرد و مواردی که مقیاس ملی و استانی, دارند شاخص گذاری و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات باید به صورت مستمر برگزار شود, اظهار داشت: تا پایان سال چهار جلسه دیگر برگزار خواهیم کرد و تمامی این اقدامات با هدف مقاومت مقابل تحریم ها انجام خواهد شد. 

این مقام مسئول با اشاره به ارتقاء اندروید گوشی های موبایل در راستای فعالیت بیشتر استارتاپ ها، افزود: با تحریم تحمیلی برنامه های خارجی برای گوشی های داخلی، موجب هم افزایی میان اقشار جامعه شد لذا توجه به حقوق مردم و بهره گیری از ظرفیت اقشار مختلف می تواند به کمک دستگاه ها بشتابد.

وی در ارتباط با مسئله شعاع 120 کیلومتری گفت: این موضوع با هدف حفاظت از هوای پاک مورد تاکید دولت بوده و هچنان با اصرار خانم ابتکار قرار دارد اما مسئله در دولت در حال پیگیری است.

آذری جهرمی در ارتباط با تخصیص اعتبار پروژه های مربوط به راه های استان البرز ضمن تاکید بر پیگیری مسائلی همچون سوخت, گمرک, شهرک های صنعتی, تقویت اینترنت، تصریح کرد: با توجه به ارتقاء  صنعت گردشگری، ظرفیت شهرستان طالقان, روستاهای کردان و برغان, جاده چالوس، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به انجام برنامه ریزی حوزه گردشگری و جذب سرمایه گذار در استان البرز تأکید کرد و گفت: باید تمامی دستگاه ها در این حوزه فعالیت کنند و در این ارتباط مسیرهای دسترسی و بسترسازی درست برای گردشگران ایجاد شود و در این حوزه حضور بخش خصوصی ضرورت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وعده افتتاح فرودگاه پیام محقق شد, بیان کرد: فرودگاه پیام به عنوان اقتصاد مقاومتی به بهره برداری رسید و مشکلات پیش آمده بعد از سقوط هواپیمای باری که به دلیل هم راستا بودن دو باند فرودگاه پیام و فتح پیش آمد، ایجاد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: جان مردم از همه چیز برای ما اهمیت بیشتری دارد و لازم است با جدیت نکات ایمنی در فرودگاه پیام رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز