خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

واکاوی بافت های تاریخی گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: بافت های تاریخی گیلان مورد واکاوی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اعلام این مطلب گفت: بزودی شش تیم از متخصصین باستان شناس و معماری به شهرستان های استان گیلان که دارای بافت تاریخی هستند اعزام خواهند شد.

شهرود امیر انتخابی گفت: یکی از اهداف این طرح مستند سازی و تهیه پرونده ثبتی اثار و ابنیه داخل بافت های تاریخی است و با توجه به اینکه بیشترین آثار ثبتی و شناسایی شده استان گیلان مربوط به ارتفاعات بوده است در این طرح کلیه تک بناهای داخل بافت تاریخی شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر مورد شناسایی قرار می گیرند و برای همه اثار که شناسایی می شود در صورت واجد ارزش بودن پرونده ثبتی تشکیل می شود.

امیر انتخابی در ادامه افزود: از جمله اهداف دیگر این طرح تهیه اطلس میراث فرهنگی بناهای داخل بافت های تاریخی است همزمان با تهیه پرونده ثبتی این کار هم انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در شناسابی و بررسی بناهای داخل بافت های تاریخی سعی خواهیم نمود از فارغ اتحصیلان رشته باستان شناسی و معماری و پژوهشگران بخش ازاد استفاده کنیم.

شهرود امیر انتخابی در پایان گفت: زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح حدود ۴ الی ۶ ماه خواهد بود و مجری طرح معاونت میراث فرهنگی اداره کل با همکاری شهرداری‌های شهرستان هایی که دارای بافت تاریخی مصوب بودند است. ضمنا اعتبار این پروژه از محل اعتبارات جاری و عمرانی اداره کل تامین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز