خبرگزاری کار ایران

امیرانتخابی خبر داد:

برپایی نمایشگاه نویافته‌های باستان شناسی در موزه رشت

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۰۸

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: نمایشگاه نویافته های باستان شناسی در موزه رشت برپا شد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیر انتخابی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نویافته‌های باستان شناسی در موزه رشت اعلام کرد : در این نمایشگاه مجموعه کاوش های باستان شناسی که در فاصل سالهای 1396 الی 1397 در نقاط مختلف استان انجام شده است در قالب مجموعه اشیا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: اشیا کشف شده در کاوش لیارسنگ بن املش از جمله این آثار است. مجموعه باستانی لیارسنگ بن املش در بخش رانکوه شهرستان املش قرار دارد وکاوش های باستان شناسی این مجموعه به سرپرستی ولی جهانی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۷ ادامه پیدا کرد در نتیجه کاوش های باستان شناسی بقایایی از آثار گورستانی و استقراری که مربوط به دوره های اشکانی و ساسانی است شناسایی شده است.

امیر انتخابی افزود :مجموعه باستانی لیارسنگ بن املش همراه با حدود وحریم آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این نمایشگاه تا پایان هفته میراث فرهنگی ادامه خواهد داشت و علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 19 عصر به موزه مردم شناسی و باستان شناسی رشت واقع در رشت – خیابان بیستون مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز